2018. november 20., Jolán
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Új szervezet keresi a zöld márkákat

Ausztria és Németország után Magyarországon is megkezdi működését a GREEN BRANDS független nemzetközi minősítő szervezet. A GREEN BRANDS célja, hogy a fenntarthatóan működő, a környezet és a természet védelmére nagy hangsúlyt helyező márkák és termékek kitüntetésével elismerje azok fenntarthatósági teljesítményét, és növelje ismertségüket a fogyasztók és az üzleti partnerek körében.

A szervezet nemcsak a nagyvállalatok, hanem a kis- és középvállalkozások minősítését is fontosnak tartja, hiszen a kkv-k alkotják egy gazdaság gerincét. Ezért azt szorgalmazza, hogy minél több kkv vegyen részt a megmérettetésben.

A GREEN BRANDS-minősítést termelő- és szolgáltatóvállalatok, élelmiszeripari és egyéb termékek, szervezetek és személyiségek kaphatják meg.

Az értékelés módszertanát és kritériumrendszerét a bécsi Sustainable Europe Research Institut (SERI) és az ugyancsak bécsi székhelyű ALLPLAN környezetvédelmi tanácsadó cég dolgozta ki, és ők végzik a leendő magyar jelöltek értékelését is.

Forrás: www.green-brands.hu

Annak érdekében, hogy a GREEN BRANDS-minősítést és -védjegyet az arra legméltóbb vállalatok és termékek nyerjék el, a szervezet világszerte egyedülálló, nemzetközi együttműködést magában foglaló eljárásrendet alakított ki, amely három fázisból áll:

  • Jelölés – A márkákat nonprofit szervezetek, érdekképviseletek, médiapartnerek, zsűritagok és már kitüntetett márkák jelölhetik. A jelöléseket 2018. július 10-től várják.
  • Audit – Az értékelés egy tudományosan felépített, önbevallásra épülő kérdőív kitöltésével történik. A válaszokat a SERI és ALLPLAN szakértői értékelik és szúrópróbaszerűen ellenőrzik. A végső értékelés – amelyhez csak a pályázó cég fér hozzá – képezi a GREEN BRANDS-index alapját. Kizárólag a zsűri által előre megállapított határértéket (benchmark) elért márkák jogosultak a GREEN BRANDS címre.
  • A zsűri döntése – Az értékelési folyamatot a szakmai zsűri zárja le, ez a grémium ítéli oda az elismerést. A zsűri a gazdaság, a média, az állami és a szakmai szervezetek magas rangú képviselőiből áll.

Az értékelési folyamat rámutat a vállalat és a környezet kapcsolatának kritikus pontjaira, és hozzájárul ahhoz, hogy a cég tudatosan javítsa fenntarthatósági teljesítményét. Ehhez a GREEN BRANDS által szervezett személyre szabott tréningek és workshopok is rendelkezésükre állnak. A GREEN BRANDS-elismerés érvényessége két év, azt követően a díjazott márkáknak meg kell újítaniuk a minősítést.

Borítókép: www.green-brands.hu

Neked ajánljuk
A nagybefektetők vigyázzák az alvó óriások álmát Zöld akcióban a Duna Pláza Csak egy új összefogástól várhatunk eredményt? Napsütésben a szemét is a klíma ellen fordul Zero waste bevásárlózacskó
Tovább a forrásra: mmonline.hu
Vissza
Hírfolyam