2018. szeptember 22., Móric
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter Időjárás

Nem égeti el eladatlan termékeit a Burberry

A Burberry brit luxusmárka bejelentette, hogy nem égeti el többé eladatlan termékeit, és a jövőben nem használ állati szőrmét. 

Júliusban derült ki egy bevételi jelentésből, hogy a Burberry 2017-ben 28,6 millió fontnyi (10,3 milliárd forintnyi) értékű ruhát, kiegészítőt és parfümöt semmisített meg a márka védelme érdekében.

A környezetvédők dühös reagálása nyomán jutott a Burberry mostani döntésére

– írja a BBC hírportálja. 

A divatcégek azért semmisítik meg az el nem adott termékeiket, hogy azok ne kerülhessenek olcsón a piacra Fotó: By Ssu/Wikimedia Commons

„A divatipar nagy volumenű üzletág, évente több mint 100 milliárd ruhadarabot állít elő. A fogyasztók szekrényei tele vannak sosem viselt ruhákkal, sok cég számára pedig problémát jelent a raktározás. Itt az ideje, hogy az egész divatipar a forrásánál ragadja meg az árutorlódás problémáját: a termelés lassításával és az üzleti filozófia átgondolásával” – fejtette ki a Greenpeace a BBC-nek.

A Burberry használ nyúl- , róka-, nyérc- és nyestszőrmét jelenlegi kollekcióiban, a jövőben azonban megszünteti az ilyen termékek forgalmazását.

A vásárlók tudatosabbá válása a teljes divatvilágban ígéretes változásokat indított el: egyre több ruhamárka áll át a körforgásos üzleti modellre, egyre népszerűbbek a kis divatmárkák, a Helsinki divathéten pedig tiltólistán szerepelt a bőr.

Neked ajánljuk
A fogyasztók már nem elégednek meg a „zöldre festéssel” Hétmilliárdos fejlesztésével lekörözte a kibocsátási előírásokat a váci cementgyár 7 megatrend, amely megállíthatja a globális felmelegedést Őszi sportok: nincs kifogás! Baj lehet az ivóvízzel: tömeges megbetegedés történt Heves megyében
Tovább a forrásra: profitline.hu
Vissza
Hírfolyam