2018. december 12., Gabriella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Véget ér a tömött postaládák kora?

Az áruházi reklámújság környezetvédelmi termékdíja jelenleg 85 forint kilónként. A kormány tervei szerint 304 forint lesz. De könnyen lehet, hogy az áruházláncok találnak majd kiskaput a papíralapú reklámozás folytatására – írja a napi.hu.

2017 őszén merült fel először a termékdíj emelése: akkor 100 forint fölé emelték volna a kilónkénti termékdíjat, erre azonban a tiltakozás hatására végül nem került sor. Az új javaslat sokkal nagyobb drágulást hozna. 

A papíralapú reklámhordozók után jelenleg 10 milliárd forintot közelítő nagyságrendű bevétel folyik be a költségvetésbe.

„Nem kérünk reklámot!” Fotó: Pixnio.com

Ha az áremelés tényleg bekövetkezik, a boltosok, szolgáltatók minden bizonnyal jobban megnézik majd, mit reklámoznak így. Ugyanakkor megszűnni vélhetően nem fog a papíralapú reklámozás. 

Az új szabályok szerint a magasabb termékdíjat ugyanis akkor kell majd megfizetni, ha a nyomtatott kiadvány felületének több mint fele tartalmaz reklámot. Könnyen lehet, hogy emiatt általános gyakorlattá válik az áruházi magazinok kiadása.További reklámfelületként kínálkoznak a műanyag zacskók helyett bevezetésre kerülő papír csomagolóanyagok, illetve a papírtakarékos internetes hirdetések. 

Neked ajánljuk
Egyre több a zöldtőke, de még messze nem elég Népszerű a zöldkötvény a pénzvilágban A K&H nyerte a Mastercard – Az év fenntartható bankja címet 7500 tonna: már az űr is tele van szeméttel Pályázat innovatív, energiatudatosságra fókuszáló ötletekre
Tovább a forrásra: napi.hu
Vissza
Hírfolyam