2018. december 14., Szilárda
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az üzletnek ne csak célja – értelme is legyen!

Mindannyian jobban járnánk, ha a vállalatok élén tudatos, az üzleti érdekeken túlmutató célokkal felvértezett vezetők állnának – a fastcompany.com-on megjelent írásukban Patrick Cook-Deegan és Kendall Cotton elmélkedik a sikeresen működtetett fenntartható vállalatok mögött rejlő titokról.

Mindannyian emberek vagyunk – gyermekkori illúziókkal, fiatalkori hivatástudattal és a világjobbítás sokszor magunk előtt is rejtegetett vágyával. A cégek alapítói és vezetői sincsenek ezzel másképp – de vajon a mindennapokban, a rövid és középtávú célok bűvöletében, sikerül szem előtt tartani ezeket a mélyben meghúzódó hosszú távú szándékokat is?

Fotó: shutterstock.com

Ez a vezetők esetében különösen fontos lenne. Ugyanis ha hiányzik az elkötelezettség, hogy a vállalati érdekeken túl a közösség, a társadalom számára is hasznot teremtsünk, az a megújulásra való képességet és a kitűzött célok melletti kitartást is alááshatja.

Márpedig a fogyasztók, de a munkavállalók – különösen a millenniumi generációhoz tartozó, tehetséges munkavállalók – részéről is

egyre erőteljesebben fogalmazódik meg az elvárás, hogy a gazdasági szereplők a környezeti és társadalmi problémákkal kapcsolatban is felelősséget vállaljanak.

Ha élhető Földet szeretnénk, egy irányba kell mutatniuk az erőfeszítéseinknek Fotó: shutterstock.com

Ezt az új szerepet csak egy valóban hiteles vezető hiteles intézkedései alapozhatják meg.

Már nem elég a látszat: az értelmes munkára vágyó alkalmazottak és a fenntartható megoldásokat szomjazó fogyasztók bizalmát is könnyű eljátszani.

Jól példázza az ilyen vezetési stratégia sikerét a sportruházatokkal foglalkozó Patagonia története. Yvon Chouinard, a vállalat alapítója a kezdetektől elkötelezett volt a természet védelme mellett, ami a vállalattal kapcsolatos nehéz döntésekben is testet öltött: kivezette a termékkörből a sziklaszögeket, mert bebizonyosodott, hogy kárt okoznak a környezetben, valamint átállt a sokkal drágább, de inkább környezetbarát organikus pamut használatára.

Tartósra tervezve – a Patagonia ruházati termékeire hosszú távú garanciát biztosít, az elhasználódott darabokat pedig a gyártó hasznosítja újra Fotó: www.patagonia.com

Az eredmények őt igazolták: a Patagonia ma a fenntarthatóság egyik éllovasa, és a gazdasági teljesítménye is kiemelkedő.

Ahhoz, hogy tudatos vezetőkként megálljuk a helyünket, érdemes rendszeresen időt szánnunk arra, hogy felidézzük eredeti céljainkat, a mögöttük meghúzódó értékeket, és megvizsgáljuk, mennyire sikerül ezeket a mindennapi munkánk során a gyakorlatba átültetni. De legalább ennyire fontos, hogy élő kapcsolatot alakítsunk ki munkavállalóinkkal és az ügyfeleinkkel, fogyasztóinkkal is. 

Neked ajánljuk
Egyre több a zöldtőke, de még messze nem elég Népszerű a zöldkötvény a pénzvilágban A K&H nyerte a Mastercard – Az év fenntartható bankja címet Így kerülje el a felesleges szemetelést az ünnepek alatt Fenntartható befektetési alapot indít a Fidelity International
Tovább a forrásra: fastcompany.com
Vissza
Hírfolyam