2018. november 18., Jenő
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az élelmiszer-pazarlás ellen indít akciót a Tesco és a Nestlé

Újabb, az élelmiszer-pazarlás elleni fellépést támogató akciót hirdet a Tesco és a Nestlé közösen, melynek keretében a kijelölt termékek értékesítésével a Magyar Élelmiszerbank Egyesületet támogatják.

Az áruházlánc vásárlói többek között félkész ételek, állateledelek, kávék és édességek (a teljes lista megtalálható a Tesco weboldalán) megvásárlásával támogathatják az Élelmiszerbank tevékenységét. Az egyesület a befolyt összeget élelmiszercsomagok összeállítására és célba juttatására fordítja.

Minden, a programban összegyűjtött 1000 forint segítségével az Élelmiszerbank egy nagyságrendileg 30 000 forint értékű élelmiszercsomagot tud eljuttatni a rászoruló, nehéz körülmények között élő családok számára.

Fotó: C41n/Wikimedia Commons

A Magyar Élelmiszerbank Egyesület mind a Tesco, mind a Nestlé stratégiai partnere az élelmiszer-pazarlás csökkentéséért folyó küzdelemben. A Tesco Magyarországon több mint tíz éve támogatja az egyesület munkáját. Az élelmiszermentő programban mára országszerte 154 Tesco áruház segíti az áruházak környékén élő rászorulókat, és küzd az élelmiszer-hulladék mennyiségének csökkentéséért.

2014 szeptemberétől idén augusztus végéig a Tesco Magyarországon összesen több mint 15 130 tonna élelmiszert – ami közel 38 millió adag ételt jelent – adományozott ebben a formában.

A Tesco Élelmiszer-adományokat szállító konvoja 2016-ban a Hősök terénél  Fotó: MTI/Marjai János

„Az Élelmiszerbankkal közösen működtetett élelmiszermentő programunknak köszönhetően nap mint nap tehetünk az élelmiszer-pazarlás ellen. Különösen örömteli számunkra, amikor szállító partnereink, mint a Nestlé is csatlakoznak a célkitűzéseinkhez, és együtt segíthetünk. Remélem, a jövőben több hasonló partnerségben vehetünk részt, és más vállalatok is követik a példánkat” – mondta Hevesi Nóra, a Tesco kommunikációs vezetője.

Az áruházlánc a mostani felajánlás mellett minden évben részt vesz az egyesület karácsony előtti tartósélelmiszer-gyűjtő kampányában is, amelyet az élelmiszer-adományok mellett pénzadománnyal is támogat.

Neked ajánljuk
A nagybefektetők vigyázzák az alvó óriások álmát Zöld akcióban a Duna Pláza Csak egy új összefogástól várhatunk eredményt? Szuperfalanszterek A jó példa legyen ragadós
Tovább a forrásra: piacesprofit.hu
Vissza
Hírfolyam