2018. november 15., Albert, Lipót
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A vállalatok és a fogyasztók összefogására lesz szükség

A gazdasági vezetők elsődleges felelőssége a fenntartható értékteremtés és a bizalomépítés a nagy változások korában – fogalmazott Doreswamy Nandkishore a Magyarországi Üzleti Tanács a Fenntartható Fejlődésért (BCSDH) ebédjén.

Szükség van változásra és új modellekre, de a fókuszban a fenntartható értékteremtésnek kell állnia – fogalmazott a Nestlé SA egykori ügyvezető alelnöke, jelenleg a London Business School Stratégiai és Vállalkozási Karának vezető tanácsadója.

a szervezetek túlélése attól függ, képesek-e alkalmazkodni és változni

Doreswamy Nandkishore szerint a nagy változások korában élünk. Egy dolog azonban nem változhat: az értékek és elvek mellett való elköteleződés, mivel ez a bizalom alapja, amely a vállalatok tartós és maradandó értéke. Hozzátette:

Egyre sürgetőbb, hogy az üzleti élet és a vállalatok a változások élére álljanak, a vezetőknek pedig vállalataikat fel kell készíteniük a modellváltásra.

Fotó: shutterstock.com

csak a fogyasztókkal együtt sikerülhet

Ma azok a nagyvállalatok a legsikeresebbek, amelyek az online térben szolgáltatásokon alapuló új típusú üzleti modellt hoztak létre, és tulajdonképpen a fogyasztókkal együtt építik a társaságot – ez az új modell végeredményben a bizalmat építi.

A fenntartható üzlet kialakításához a fogyasztóknak egyre jobban kell figyelniük  döntéseik során a fenntarthatóság szempontjaira, és a visszajelzések szerint egyre inkább így is tesznek.

Fotó: shutterstock.com

„Csak úgy tudunk öt vagy tíz év múlva értéket, fenntartható profitot termelni a részvényesek és a társadalom számára, ha a környezetet is fenntarthatóan kezeljük” –tette hozzá Doreswamy Nandkishore.

új modellek, új márkák

Az ENSZ jelentése szerint már csak 12 évünk van, hogy megállítsuk a klímaváltozást, és a fenntarthatóság útjára lépjünk – emlékeztetett a rendezvényt megnyitó ifj. Chikán Attila, a BCSDH elnöke.

Ehhez elengedhetetlen, hogy a fenntartható életmód általánossá váljon. Ennek elterjesztésében a vállalatoknak egyértelmű feladatuk és felelősségük van.

A fenntarthatósági fordulat megvalósításához a BCSDH tagvállalatainak vezetői szerint egyrészt üzleti modellváltásra van szükség a fenntartható termékek és szolgáltatások versenyképessé tétele érdekében. Másrészt pedig a a márkákon keresztül a fogyasztói szemlélet fenntartható irányba fordítására kell törekedniük.

Neked ajánljuk
A fogyasztók már nem elégednek meg a „zöldre festéssel” Hétmilliárdos fejlesztésével lekörözte a kibocsátási előírásokat a váci cementgyár Csak egy új összefogástól várhatunk eredményt? Mi lesz a szemetünkkel? Kerékpáros fejlesztések indulnak Székesfehérváron
Tovább a forrásra: portfolio.hu
Vissza
Hírfolyam