2019. május 24., Eliza, Eszter
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Világmárkák fogtak össze a műanyag szatyrok ellen

A műanyagszemét lassan beborítja az egész Földet, számos állatfaj fennmaradását, és könnyen lehet, hogy az emberiség egészségét is veszélyeztetve. 

A problémát minél gyorsabban és minél hatékonyabban kellene kezelni. Ezt ismerték fel a legnagyobb divat- és szépségápolási márkák, amelyek csatlakoztak a globális új műanyag-gazdálkodási kötelezettségvállaláshoz.

Az együttműködés célja az, hogy teljesen visszaszorítsák az egyszer használatos műanyag alkalmazását a termékeik csomagolásakor.

Fotó: orana/flickr.com

Az egyezmény aláírói között olyan márkákat találunk, mint a L´Oréal, az Unilever (többek között a Dove márka tulajdonosa), az Inditex (többek között a Zara tulajdonosa), a Burberry, a H&M, a Stella McCartney.

A kötelezettségvállaláshoz csatlakozó cégek a világ műanyag csomagolásának 20%-áért felelősek, ezért is fontos, hogy most közösen vállalták, hogy 2025-ig teljesen eltüntetik üzleteikből az egyszer használatos műanyag csomagolásokat.

Fotó: Kelly Sue DeConnick/flickr.com

Emellett a jövőben az új termékek előállítása során vagy újabb csomagolásokhoz csak olyan megoldásokat választanak, amelyek komposztálhatók vagy 100%-ban újrahasznosíthatóak.

Egyszeri fogyasztókként is sokat tehetünk a világot elárasztó műanyagszemét megfékezéséért, ha előnyben részesítjük a csomagolásmentes termékeket, a nem elkerülhető csomagolásokat szelektíven gyűjtjük, és saját textilszatyrunkkal indulunk vásárolni.

Neked ajánljuk
A P&G újabb lépést tett a fenntarthatóság felé A fenntartható kakaóval a Mondelēz-re (és ránk is) édesebb jövő vár Csökkenti a műanyagok felhasználását a P&G Előttünk a vízözön? Akár két métert is nőhet a tengerszint 2100-ra Még mindig a gyaloglás a legkörnyezetbarátabb közlekedési mód
Tovább a forrásra: glamour.hu
Vissza
Hírfolyam