2018. december 12., Gabriella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A társadalmi felelősségvállalás versenyképessé tesz

Erősíti a gazdasági versenyképességet a vállalatok közösségi és környezeti felelősségvállalása a keddi CSR Hungary Summit konferencián felszólaló szakértők szerint.

A társadalmi felelősségvállalás összetett és folyamatosan változó fogalom, hiszen nem szorítkozik pusztán az önkéntességre, szponzorációra vagy adományozásra, a szociális érzékenység mellett egyre inkább a piacok fenntarthatóságára törekszik.

Takács Júlia, a rendezvényt szervező CSR Hungary ügyvezetője szerint

„a CSR jövőjét a következő években világszerte érvényesülő folyamatok határozzák meg: a fogyasztói tudatosság, a magánélet és a személyes adatok védelme, a munkahelyi esélyegyenlőség és az ezredforduló táján születettek megjelenése a munkaerőpiacon.”

Már nem csak látszat kéne hogy legyen Fotó: shutterstock.com

A Budapesten tartott rendezvényen Csath Magdolna, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) professzora kifejtette: a társadalmi felelősségvállalás (Corporate Social Responsibility, CSR) összetett fogalom, beletartozik az üzleti etika és a megbízhatóság, és a vállalatmenedzsmentek mellett kiterjed a kormányok és állami intézmények, egyetemek, társadalmi szervezetek vezetésének hitelességére is. 

Bizalom nélkül innováció sem születhet, hiszen annak folyamata ma már nem csupán néhány szereplő, hanem minden érintett együttműködését igényli.

Fotó: pixabay.com

A CSR jelentőségét erősíti a természeti és pénzvagyonnál is fontosabb humán erőforrás, a tehetség felértékelődése is, hiszen

a tudást hozó munkavállalóknak – a vásárlókhoz és befektetőkhöz hasonlóan – egyre fontosabb a társadalmi felelősségvállalás.

A szakember szerint ugyanakkor Magyarországon még mindig erős a vállalatirányítók szerepe, és az itt működő cégek egyelőre inkább marketingeszköznek tekintik a társadalmi felelősségvállalást, közösségi tevékenységük pedig kimerül abban, hogy a munkavállalóikat a cég nevében végzett önkénteskedésre kényszerítik. 

Csath Magdolna szerint Magyarországon a vállalati felelősségvállalást visszafogja az is, hogy a vállalatirányítók és fogyasztók döntései is a költségek minimalizálására irányulnak, a környezettudatosság csak másodlagos szempont. Pedig – ahogy Takács Júlia fogalmazott –  a felelős üzleti gyakorlat a pénzügyi teljesítményt is javítja.

Neked ajánljuk
Egyre több a zöldtőke, de még messze nem elég Népszerű a zöldkötvény a pénzvilágban A K&H nyerte a Mastercard – Az év fenntartható bankja címet 7500 tonna: már az űr is tele van szeméttel Pályázat innovatív, energiatudatosságra fókuszáló ötletekre
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam