2018. december 13., Luca, Otília
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Az Unilever a fenntarthatóság útján

Miközben az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak (SDG) elérésén dolgozunk világszerte, a bizalomépítés szempontjából fontos, hogy a vállalatok is vezető szerepet vállaljanak a témában – vallja az Unilever.

Az Unilever az átláthatóság jegyében nyilvánosságra hozta a Fenntarthatósági Tervében (Unilever Sustainable Living Plan – USLP) eddig elért eredményeit, hogy ezzel is növelje a fogyasztók bizalmát az értékláncunk iránt. A cég új jelentéséből kiderül, hogy a kitűzött célokat csaknem 80%-ban sikerült már teljesíteniük.

Ahogy más felmérések, az Unilever kutatásai is azt bizonyítják, hogy a fogyasztók igénye a fenntartható márkák iránt egyre nő. 54%-uk szeretne fenntartható módon vásárolni, egyharmaduk pedig már jelenleg is így tesz.

Forás: Unilever/youtube.com

Ez a környezet teremt lehetőséget a fenntartható és felelős márkák bevezetésére. Ezek a márkák erős társadalmi vagy környezetvédelmi célt társítanak az egyes termékekhez. Az Unlivernek jelenleg 26 fenntartható márkája van, míg 2016-ban ez a szám mindössze 18 volt.

2017-ben ezek a márkák 46%-kal gyorsabban növekedtek, mint a vállalat többi része, és a cég egészére nézve a teljes forgalom növekedésének 70%-át tették ki.

Válogatás az Unilevernél megvalósuló fenntarthatósági törekvésekből

  • A vállalat 36 országban lévő gyártó telephelyei közül 109-ben 100%-osan megújuló hálózati áramot használt, amely a hálózati áramfogyasztás 65%-át tette ki 2017 végére.
  • 2017 végére a mezőgazdasági nyersanyagaik 56%-a fenntartható forrásból származott.
  • A higiénikus kézmosásról, egészségi viszonyokról, szájápolásról, önbecsülésről és a biztonságos ivóvízről szóló programjaikkal több mint 600 millió embert értek el 2017 végéig.
  • 2030-ra terveik szerint a teljes értékláncban megfelezik a termékeik ökológiai lábnyomát.

Ugyanakkor továbbra is kihívást jelent a vállalatnak, hogy a termékeik használata során okozott környezeti károkat csökkentse  – ebből is látszik, hogy végeredményben csak a közös erőfeszítésekkel érhetünk célt. Nem csak fenntartható vállalatokra, tudatos fogyasztókra is szükség van.

Neked ajánljuk
Egyre több a zöldtőke, de még messze nem elég Népszerű a zöldkötvény a pénzvilágban A K&H nyerte a Mastercard – Az év fenntartható bankja címet Hat légtisztító szobanövény, ami segít a karácsonyi nagytakarításnál Már tesztelhető a fehérvári okosparkolási rendszer
Tovább a forrásra: unilever.hu
Vissza
Hírfolyam