Az Unilever a fenntarthatóság útján
Miközben az ENSZ Fenntartható Fejlődési Céljainak (SDG) elérésén dolgozunk világszerte, a bizalomépítés szempontjából fontos, hogy a vállalatok is vezető szerepet vállaljanak a témában – vallja az Unilever.
Az Unilever az átláthatóság jegyében nyilvánosságra hozta a Fenntarthatósági Tervében (Unilever Sustainable Living Plan – USLP) eddig elért eredményeit, hogy ezzel is növelje a fogyasztók bizalmát az értékláncunk iránt. A cég új jelentéséből kiderül, hogy a kitűzött célokat csaknem 80%-ban sikerült már teljesíteniük.
Ahogy más felmérések, az Unilever kutatásai is azt bizonyítják, hogy a fogyasztók igénye a fenntartható márkák iránt egyre nő. 54%-uk szeretne fenntartható módon vásárolni, egyharmaduk pedig már jelenleg is így tesz.
Ez a környezet teremt lehetőséget a fenntartható és felelős márkák bevezetésére. Ezek a márkák erős társadalmi vagy környezetvédelmi célt társítanak az egyes termékekhez. Az Unlivernek jelenleg 26 fenntartható márkája van, míg 2016-ban ez a szám mindössze 18 volt.
2017-ben ezek a márkák 46%-kal gyorsabban növekedtek, mint a vállalat többi része, és a cég egészére nézve a teljes forgalom növekedésének 70%-át tették ki.
Válogatás az Unilevernél megvalósuló fenntarthatósági törekvésekből
- A vállalat 36 országban lévő gyártó telephelyei közül 109-ben 100%-osan megújuló hálózati áramot használt, amely a hálózati áramfogyasztás 65%-át tette ki 2017 végére.
- 2017 végére a mezőgazdasági nyersanyagaik 56%-a fenntartható forrásból származott.
- A higiénikus kézmosásról, egészségi viszonyokról, szájápolásról, önbecsülésről és a biztonságos ivóvízről szóló programjaikkal több mint 600 millió embert értek el 2017 végéig.
- 2030-ra terveik szerint a teljes értékláncban megfelezik a termékeik ökológiai lábnyomát.
Ugyanakkor továbbra is kihívást jelent a vállalatnak, hogy a termékeik használata során okozott környezeti károkat csökkentse – ebből is látszik, hogy végeredményben csak a közös erőfeszítésekkel érhetünk célt. Nem csak fenntartható vállalatokra, tudatos fogyasztókra is szükség van.