2019. augusztus 24., Bertalan
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A Pantone és a WWF közösen irányítja a korallokra a figyelmet

Az ötletet a Pantone és az év színe, az élő korall adta, a kezdeményezés a magyar WWF-től indult, a kommunikációért pedig a White Rabbit reklámügynökség felel.

A Pantone Színintézet 2000 óta minden évben kiválasztja az év színét, hogy felhívja a figyelmünket arra, mennyire színgazdag világban élünk. 2014-ben a sugárzó orchideára esett a választás, 2016-ban a rózsakvarcra – jövőre pedig az élő korall lesz az év színe a Pantone szerint.

A korallok 50%-át már elveszítettük, és ha így folytatjuk, akkor néhány évtizeden belül a kihalás szélére juthatnak.

Fotó: Thirza Schaap, WWF/wwf.hu

„Ez világméretű probléma, amely mindannyiunk életére komoly hatást gyakorol. A halak több mint 4 milliárd ember számára jelentenek fontos fehérjeforrást, a tengeri halaknak pedig több mint 25%-a a korallzátonyokhoz kötődik. Ráadásul a korallok hozzájárulnak ökoszisztémánk egészséges működéséhez, az általunk belélegzett oxigén felét termelik, és a kibocsátott szén-dioxid negyedét nyelik el” – mondta Antal Alexa, a WWF Magyarország kommunikációs vezetője.

A kampány a korallok jövőjét boncolgató fiktív vízióval próbálja felhívni a figyelmet ennek a különleges tengeri élőlénynek a veszélyeztetettségére.

A kampány kulcsképét Thirza Schaap Műanyagóceán című sorozatának egy csendélete adja. A WWF Magyarország #keeplivingcoral hashtaggel indította útjára a kezdeményezést a közösségi média oldalain.

Neked ajánljuk
Méghogy a fogyasztói tudatosság hatástalan! Ennek az üzleti modellnek bérelt helye van egy fenntartható világban Egyre nagyobb a nyomás a cégvezetőkön A Camponában mindenkit vár Helen könyvtára Németország után Norvégia is felfüggesztette az erdővédelmi segélyek folyósítását Brazíliának
Tovább a forrásra: wwf.hu
Vissza
Hírfolyam