Társadalmi és üzleti haszon egy csapásra? Tiszta sor!
Bangladesben a lakosság 12 százaléka, mintegy 20 millió ember nélkülözi a mindennapokban a tiszta ivóvizet, ez pedig a fertőző betegségek, így például a kolera melegágya.
A mindennapos fogyasztási cikkeket gyártó Unilever bangladesi leányvállalata is csatlakozott a Business Call to Action (BCtA) nevű kezdeményezéshez, amely 2008 óta küzd azért, hogy az ENSZ fenntartható fejlődési céljaival összhangban megadja az esélyt a szegénységben élők számára, hogy fogyasztókként, termelőkként, beszállítókként és viszonteladókként bekapcsolódjanak a gazdaság vérkeringésébe.
Az Unilever Bangladesh vállalta, hogy a vidéki iskolákban további 5 millió gyermeknek tart felvilágosító foglalkozásokat a helyes kéz-, illetve fogmosásról, több mint egymillió embernek biztosít hozzáférést a tiszta ivóvízhez, és ezreknek teremt munkalehetőséget 2021-ig.
A vállalat iskolai programjával, amely az alapos szappanos kézmosás betegségek megelőzésében betöltött szerepét hangsúlyozza, a mai napig (közvetlenül vagy közvetve) mintegy 30 millió embert sikerült elérniük az ország vidéki régióiban.

Emellett a vállalat tréningeket indít, ahol a résztvevők a Pureit víztisztító készülékek eladásához és karbantartásához szükséges információkat sajátíthatják el. Ez a készülékek elterjedéséhez is hozzájárulhat, ugyanakkor egyben munkalehetőséget is teremt.
„Az, hogy az Unilever ilyen fiatalon ekkora tömegek életére lehet pozitív hatással úgy, hogy ezáltal a későbbi nyereségét is biztosítja, nagyon jól példázza, hogyan veheti ki a részét a magánszektor a Fenntartható Fejlődési Célok megvalósításából” – idézte a BCtA vezetőjét, Paula Pelaezt a Water Network portál.