2019. március 26., Emánuel
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Tízből hét cég ismeri a fenntartható fejlődési célokat

A PwC tanulmánya szerint a szervezetek közel háromnegyede (72 százaléka) tesz említést a fenntartható fejlődési célokról az éves vállalati vagy fenntarthatósági jelentésében, ami az elmúlt évhez képest 10 százalékos növekedést jelent.

A PwC „Ígéret és valóság” című tanulmánya 21 országban és hat ágazatban, több mint 700 tőzsdén jegyzett cég vállalati és fenntarthatósági jelentései alapján azt vizsgálja, hogy a fenntartható fejlődési célok milyen mértékben épülnek be az üzleti stratégiába, a tervezésbe és a jelentéstételbe – számolt be a Világgazdaság.

A 2015-ben elfogadott fenntartható fejlődési célok (Sustainable Development Goals, SDG-k) 17 célt, a célokhoz kapcsolódó alcélokat és a teljesítés mérésére szolgáló mutatókat tartalmaznak. A célok tájékozódási pontként segítik a szervezeteket abban, hogy a világ környezeti, társadalmi és gazdasági kihívásait kezelni tudják. 

Az SDG-k csupán az új üzleti lehetőségeket tekintve több milliárd dollárnyi bevételt és költségmegtakarítást, valamint több száz milliónyi új munkahelyet eredményezhetnek.

Fotó: shutterstock.com

A tanulmány szerint annak ellenére, hogy az SDG-k több mint három éve vannak jelen a globális üzleti életben, és a vállalatok jelentős arányban fejezik ki a célok melletti elköteleződésüket, a konkrét lépések és a célok integrálása azonban számos vállalat esetében még mindig várat magára, mert a szervezetek nehezen képesek meghatározni, hogy a szokásos üzleti tevékenységeken túl milyen intézkedéseket kell tenniük.

A vállalatok közül legtöbben a tavalyi év eredményeihez hasonlóan a tisztességes munkát és a gazdasági növekedést, az éghajlatváltozás elleni fellépést, illetve a felelős fogyasztást és termelést választották kiemelt célként.

A kitűzött célok terén úgy lehet sikert elérni, ha azokat az üzleti stratégia központi részévé tesszük. Az, hogy a vállalatok a hatóságok felé benyújtott jelentéseikben mit terveznek szerepeltetni, mit mérnek és miről számolnak be, jól jelzi a stratégiájukat és prioritásaikat átható törekvéseiket – hangsúlyozta Karsai Janka, a PwC Magyarország fenntartható üzleti megoldásokért felelős vezető menedzsere.

Neked ajánljuk
Jó úton halad a körforgásos gazdaság kiépítése Bevált az üdítőadó Megjelent az MNB zöld pénzügyi pályázata Egy hét, amikor minden a fenntarthatóságról szólt Hazatért Gemencbe Zoltán, a jeladós fekete gólya
Tovább a forrásra: vg.hu
Vissza
Hírfolyam