2019. január 24., Timót
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Rangos szakmai elismerést nyert az ALDI Magyarország átfogó zöldprogramja

Az ALDI Magyarország karbonsemlegesség-projektjével idén is elnyerte a CSR Hungary díját a „Környezet-Zöld kiválóság” kategóriában, ezenkívül 2018-ban a Felelős és fenntartható vállalatért kategóriában szintén díjat kapott.

Az ALDI Magyarország tisztában van azzal, hogy vállalati tevékenységének jelentős hatása van környezetünkre és az éghajlatra. Ez nemcsak beszerzési politikánkat, hanem üzleteink építését, az épületek használatát, illetve az áruszállítást is érinti – vallja Bernhard Haider, az ALDI Magyarország Élelmiszer Bt. ügyvezető igazgatója.

A vállalat minimalizálni szeretné ökológiai lábnyomát, ezért környezetpolitikájának egyik fontos célja, hogy az üzletekben történő következetes energiamegtakarítás mellett az üvegházhatású gázok kibocsátását is jelentős mértékben csökkentse.

Ennek érdekében 2017. január elsejétől logisztikai központjuk, központi irodaépületük és majdnem az összes áruházuk teljes áramigényét Magyarországon előállított zöldárammal fedezik, amivel az áramfogyasztásból eredő szén-dioxid-kibocsátásukat szinte teljesen nullára tudták csökkenteni.

A fennmaradó kibocsátást klímavédelmi projektek támogatásán keresztül semlegesítik Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László 

Az ALDI karbonsemlegesség-projektjéhez kapcsolódóan tavaly márciusban a vásárlók nagy szén-dioxid-elnyelő képességéről híres fikuszmagokat kaptak vásárolt termékeik mellé, illetve egy ingyenes, 50 tippet tartalmazó kiadványt, amelyben ötleteket találhattak a háztartásukban keletkező károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez. 

„Rendkívül fontos elismerés az ALDI számára, hogy a CSR Hungary 2018-ban két kategóriában is díjazta vállalatunkat. Zöldmegoldásaink és felelős vállalati működésünk vásárlóink és munkavállalóink szemében is megkülönböztetnek bennünket, és újabb érvet nyújtanak arra, hogy érdemes minket választani – akár bevásárlásról, akár munkavállalásról legyen szó” – idézi Bernhard Haidert a Trade Magazin.

Neked ajánljuk
Titkos dokumentumokat kell kiadnia a világ legnagyobb olajcégének Ne a sor végén kullogjunk, mutassuk a helyes irányt! A környezeti nevelésre koccintottak Több pénzt költene klímavédelemre és innovációra az Európai Parlament NASA-képek az Aletsch-gleccser olvadásáról
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam