Teljesen műanyagmentesre vált a Marks & Spencer, a Nestlé és a Lush
Szerencsére egyre több vállalat ismeri fel a környezet átalakulásában játszott szerepét és a káros folyamatok megállításával kapcsolatos felelősségét.
Megnyitotta kapuit a Lush első műanyagcsomagolás-mentes kozmetikai üzlete Nagy-Britanniában, a szintén brit Marks & Spencer új, műanyagmentes csomagolást tesztel, a Nestlé pedig már 2018-ban számos kötelezettségvállalást tett a környezetvédelem és a fenntarthatóság jegyében – írja az Origo.
Dicséretes pucérkodás
A brit kozmetikai vállalat Milánóban és Berlinben már 2018 végén is nyitott „Naked”, azaz teljesen műanyagcsomagolás-mentes üzleteket, ahol az így árult termékek a cég kínálatának már a felét teszik ki.
„Ha ki tudjuk iktatni az összes műanyag csomagolást, akkor ügyfeleink számára jobb ár-érték arányt tudunk biztosítani”
– nyilatkozta a Lush társalapítója, Mark Constantine a Sustainable Brandsnek. 2018-ban a cég brit ügyfelei 1,8 millió műanyag flakont spóroltak meg annak köszönhetően, hogy a vállalat szilárd termékeit választották.

Nem beszélnek zöldségeket
A Marks & Spencer elkötelezte magát amellett, hogy minden egyes brit áruházban bővíti a műanyagmentes és fenntartható alternatívákat kínáló megoldásait, ezzel pedig mintegy 580 tonna műanyaghulladékot tud megtakarítani két év alatt. A vállalat tervei szerint 2025-ig nullára csökken a hulladékkibocsátásuk.

A cég képzett kollégákkal segíti a vásárlók döntéseit is, akik nemcsak a termékeket ismerik megfelelően, hanem tanácsot tudnak adni az élelmiszer-pazarlás csökkentésére.
Eközben a svájci Nestlé már 2018-ban számos konkrét intézkedést vezetett be, és vállalásuk értelmében 2025-re csomagolásaik száz százaléka újrahasznosított vagy újrahasznosítható anyagokból készül majd.