Kampányt indított a SPAR az élelmiszer-pazarlás ellen
A SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. és a Bay Zoltán Alkalmazott Kutatási Közhasznú Nonprofit Kft. – az elmúlt évekhez hasonlóan – idén is a takarékosabb és gazdaságosabb élelmiszer-felhasználásra buzdítja a vásárlókat.
Globális szinten az előállított élelmiszerek majdnem egyharmada, mintegy 1,3 milliárd tonna veszendőbe megy, ez az élelmiszer-veszteség évente nagyjából 990 milliárd dollárjába kerül a világgazdaságnak. Az élelmiszerek hulladékká válása súlyos következményekkel jár, és megsemmisítésük is jelentős mértékű pénz- és munkaerő-ráfordítást igényel – írja a Zöldújság.
A kereskedelem és a vásárlók tehát felelősséggel bírnak, éppen ezért a kereskedelmi egységek lehetnek az edukáció legalkalmasabb helyszínei.
„Az akcióval arra szeretnénk felhívni a vásárlóink figyelmét, hogy a jobb élelmiszer-felhasználás érdekében milyen sokat tehetnek egy-egy tudatos döntéssel. Például aki egy közelebbi szavatossági idejű terméket vásárol, már tett egy fontos lépést az élelmiszer-pazarlás ellen” – mondta Maczelka Márk, a SPAR kommunikációs vezetője.

A 2019. január 18-án a budapesti Árkád bevásárlóközpont INTERSPAR áruházában megkezdett, majd a nemrég megújult miskolci Szinvapark INTERSPAR hipermarketjében folytatódó akcióban találkozhatnak a vásárlók a kampányban részt vevő hoszteszekkel, akik kóstoltatással, kvízjátékkal, hasznos információkkal és az élelmiszermentéssel kapcsolatos tanácsokkal és ötletekkel várják őket.
Az akció időpontjai: 2019. február 8–10., 2019. február 15–17., 2019. február 22–24.