2019. augusztus 22., Menyhért, Mirjam
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ezért nem zöldülnek a vállalatok

A közhiedelemmel ellentétben nem a tőkehiány a legfőbb tényező, ami határt szab a vállalatok zöld működésének – derül ki a Schneider Electric és a Greenbiz Research több mint 300 nagyvállalati szakember bevonásával készített felméréséből.

A nemrég megrendezett davosi Világgazdasági Fórum a klímaváltozás árnyékában egyre sürgetőbbé váló gazdasági átalakulás jegyében telt. A fórum idei mottója, a Globalizáció 4.0 célja, hogy a kormányokat, valamint az üzleti élet képviselőit és a rendszer egyéb szereplőit összekapcsolja a digitális technológiákkal, hogy a változás minél hatékonyabb lehessen.

A Schneider Electric szerint a klímaváltozás elleni harc nem mehet a gazdasági növekedés rovására, hiszen

a cégek számára a fenntarthatósági tevékenységekben az üzleti hatékonyság éppolyan fontos, mint a környezeti szempontok.

A vállalatok csak akkor lépnek a cselekvés útjára, ha mindkét feltétel megvalósul. Azáltal, hogy bebizonyítják ennek működőképességét, felkeltik az érdeklődést a téma iránt, és valós példát mutatnak a többi gazdasági szereplő számára.

Ki miért zöldít?

Az éghajlatváltozás elleni küzdelem mögött meghúzódó motivációk és az elért eredmények felderítése érdekében a Schneider Electric és a Greenbiz Research kutatócég felmérést végzett olyan energiával és fenntarthatósággal foglalkozó szakemberek körében, akik évi legalább 100 millió dollár bevételű, globális nagyvállalatoknál dolgoznak.

A vizsgálat arra jutott, hogy a nyilvánosan tett fenntarthatósági kötelezettségvállalások pozitív hatással vannak a cégek tevékenységére.

Egyre többen használnak megújuló energiaforrásokat, és vezetnek be intézkedéseket az energiahatékonyság növelésére. A nyilvánosan elköteleződött vállalatokat pedig sokkal inkább jellemzi a márkatudatosság és a környezeti szempontok figyelembevétele, mint azokat, akik nem tettek publikus vállalásokat.

Fotó:  Kumaravel/visualhunt.com

Ám az ígéretes előrelépések mellett a kutatás a szervezetek által fejlesztendő területekre is rávilágít. Ezek alapján a projektfinanszírozási modellek átalakítására, jobb minőségű adatokra és adatmegosztásra, valamint nagyobb mértékű, új technológiai beruházásokra lenne szükség.

Nem a tőkén múlik

A közhiedelemmel ellentétben a tőke nem az egyetlen dolog – sőt, még csak nem is az elsődleges dolog – ami az energiahatékonysági és fenntarthatósági törekvések útjában áll.

Az ilyen projektek megvalósításában az önmagukat sikeresnek valló válaszadók 51 százaléka szerint a siker kulcsa a bizonyítható befektetési megtérülés,
30 százalékuk szerint pedig a vezetői hozzáállás volt.

A kutatásból az is kiderül, hogy minél több adat hozzáférhető a vállalatok számára, annál sikeresebbek a fenntartható üzleti modellek kidolgozásában. Ugyanakkor nem az adatok hiánya, hanem azok minősége és belső megosztása jelenti a valódi kihívást – derül ki a Markting&Media Online írásából.

Neked ajánljuk
Méghogy a fogyasztói tudatosság hatástalan! Ennek az üzleti modellnek bérelt helye van egy fenntartható világban Egyre nagyobb a nyomás a cégvezetőkön Mesehősök és műanyag szörnyek – újra Szamárfül fesztivál Dániában készült felvételekkel illusztrálta a norvégiai „bálnamészárlást” a brazil elnök
Tovább a forrásra: mmonline.hu
Vissza
Hírfolyam