2019. május 22., Júlia, Rita
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A nagy cégek is elkezdtek félni a klímaváltozástól

A természetről már a gazdasági szereplőknek sem csak a kiaknázható erőforrások jutnak eszükbe, amikor a vállalkozásuk jövőjét kell mérlegre tenniük.

A tőzsdére lépés előtt a cégeknek jelentős mennyiségű információt kell nyilvánosságra hozniuk, hogy a részvényeik iránt érdeklődők megfelelően tudjanak tájékozódni arról,  mibe is fektetik a pénzüket. A Quartz nemrégiben bemutatott egy ábrát, amely azt mutatja, milyen arányban említik a vállalkozások a klímaváltozást a lehetséges kockázatok között – számolt be az Index.

Míg tíz évvel ezelőtt csak a cégek
5 százaléka foglalkozott a jelentésében a klímaváltozással, az utóbbi években ez az arány már 10-15 százalék között van.

Fotó: Jason Karaian/Quartz

A leggyakrabban persze energetikai cégek dokumentumaiban említik meg a klímaváltozást mint üzleti kockázati tényezőt, de olyanra is van példa, hogy a klímaváltozásra a növekedés forrásaként tekintenek, jellemzően például azok a cégek, amelyek a klímaváltozás miatt változó fogyasztói szokásokra alapozzák az üzleti modelljüket.

Neked ajánljuk
A P&G újabb lépést tett a fenntarthatóság felé A fenntartható kakaóval a Mondelēz-re (és ránk is) édesebb jövő vár Csökkenti a műanyagok felhasználását a P&G A műanyag zacskók azonnali betiltását sürgeti a német fejlesztési miniszter Lefotózták az első tisztán elektromos Škodát
Tovább a forrásra: index.hu
Vissza
Hírfolyam