2019. március 21., Benedek
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Újabb nagy ruhamárka fordul a fenntarthatóság felé

A Springfield R[ECO]NSIDER elnevezésű projektje a 2018. őszi első bejelentés után idén tavasszal visszatér: a vállalat további 2,3 millió környezetkímélő ruhadarabot állít elő, miközben 50-90 százalékkal csökkenti a különböző gyártási technológiák során felhasznált vízmennyiséget.

A Springfield legújabb női és férfikollekciójában stratégiai szerepük van az olyan kezdeményezéseknek, mint az organikus pamut használata és a H2O program. Az organikus pamut mellett a márka újrahasznosított poliészterből is készít darabokat.

A H2O program a farmer előállítására, ezen belül is kiemelten az utókezelési folyamataira fókuszál:
a lézeres és ózontechnológiák segítségével a márka 50 és 90 százalék közötti vízmegtakarítást érhet el.

Összehasonlítva a tradicionális technikákkal, az energiacsökkentés mellett kiküszöböli az olyan mérgező anyagok kibocsátását, mint a permanganát vagy a lúg.

Fotó: Springfield man & woman/facebook.com

Az elmúlt években a fogyasztók elvárásaira válaszul egyre több fast fashion ruházati márka igyekszik csökkenteni környezeti lábnyomát – van min dolgozniuk, hiszen a textilipar munkafolyamatai hagyományosan hatalmas szennyezéssel járnak. A gyártási technológiák mellett azonban a vásárlói szokások is átalakításra szorulnának. Az őrjítő ütemben változó trendek követése ugyanis elképesztő mennyiségű hulladékot hagy maga után.

Neked ajánljuk
A kender térnyerésével a divatipar ökológiai lábnyoma is sikkesebb lehet A vállalatok vették át a stafétát, ami a klímavédelmet illeti Megjelent az MNB zöld pénzügyi pályázata Áder János: a 21. század a víz évszázada lesz Óriási napelemes rendszert szereltek tetőre a hollandok
Tovább a forrásra: glamour.hu
Vissza
Hírfolyam