2019. augusztus 24., Bertalan
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Olajcégek dollármilliói a klímavédelem elleni harcban

Az öt legnagyobb olajcég közel 200 millió dollárt (több mint 50 milliárd forintot) költ arra évente, hogy blokkoltassa, elhalasztassa vagy csak simán ellenőrzése alatt tudhassa a klímaváltozás kezelésére irányuló szabályozást.

A legtöbb pénzt a Chevron, a BP és az ExxonMobil költi arra, hogy a globális felmelegedés kezelése ellen lobbizzon – írja a Guardian alapján a 444.hu.

Az InfluenceMap jelentése szerint a cégek a közösségi médiát is felhasználják, az amerikai félidős választások előtt például kétmillió dollárt költöttek célzott Facebook- és Instagram-hirdetésekre, hogy a fosszilis energiahordozók kitermelését reklámozzák. 

A jelentés szerint a nagy olajcégek megtévesztően viselkednek, a 2015-ös párizsi klímamegállapodás után ugyanis azt kezdték kommunikálni, hogy cselekedni kell a klímaváltozás ellen, eközben azonban növelték az olajkitermelésre irányuló befektetéseiket.

Fotó: pxhere.com

„Nyilvánosan támogatják a cselekvést a klímaváltozás ellen, közben viszont a megszorító intézkedések ellen lobbiznak. Támogatják a környezetkímélőbb technológiát, de ez eltörpül amellett, amennyit az egyre bővülő fosszilisenergiahordozó-üzletre költenek” – mondta a jelentés szerzője, Edward Collins.

A Shell visszautasította a jelentésben szereplő állításokat, és azt írták, támogatják a párizsi klímamegállapodást, és lépéseket tesznek a zöldebb energiáért. A Chevron szintén nem értett egyet a jelentésben foglaltakkal.

Neked ajánljuk
Méghogy a fogyasztói tudatosság hatástalan! Ennek az üzleti modellnek bérelt helye van egy fenntartható világban Egyre nagyobb a nyomás a cégvezetőkön A Camponában mindenkit vár Helen könyvtára Németország után Norvégia is felfüggesztette az erdővédelmi segélyek folyósítását Brazíliának
Tovább a forrásra: 444.hu
Vissza
Hírfolyam