2019. április 26., Ervin
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

171 áruház, 47,5 millió adag adomány

A Tesco 204 magyarországi áruházából már 171-ből adományozza jótékony célra az élelmiszer-felesleget.

A 2014-ben elindított élelmiszermentő programban a vállalat a már nem eladható, de emberi fogyasztásra tökéletesen alkalmas zöldséget, gyümölcsöt, pékárut és tartós élelmiszert ajánlja fel mindennap a Magyar Élelmiszerbank Egyesület helyi partnerszervezetei számára – írja a Trade Magazin.

Az áruházlánc a program kezdete óta összesen több mint 47,5 millió adag étellel segített így a rászorulóknak.

A Tesco Élelmiszermentő programjában közel 4000 munkatárs foglalkozik azzal mindennap, hogy a már nem eladható élelmiszerek kidobás helyett a rászorulókhoz jussanak. Ők – a napi munkájuk részeként – leválogatják a már nem eladható, de emberi fogyasztásra még tökéletesen alkalmas zöldségeket, gyümölcsöket, pékárut, valamint év elejétől már a lejárat előtt álló tartós élelmiszert is.

Fotó-: MTVA/Bizományosi: Jászai Csaba 

A leválogatott termékeket átadják az Élelmiszerbank és partnerszervezetei munkatársainak, akik az áruházak környékén élő rászorulókhoz juttatják el az adományokat.

Az élelmiszermentés folyamatában már a Tesco áruházak több mint 80 százaléka, összesen 171 hazai áruház vesz részt, amelyek 2019. február végéig összesen több mint 47,5 millió adag ételnek megfelelő mennyiségű (több mint 19 000 tonna) élelmiszert adományoztak így jótékony célra.

A Tesco stratégiai tervei szerint 2020-ra minden közép-európai áruháza készen áll majd arra, hogy az élelmiszer-felesleget jótékony célra átadja.

Az áruházlánc a nemzeti kormányokkal, kormányzati szervekkel és civil szervezetekkel közösen dolgozik azon, hogy a célkitűzés megvalósításához minden feltétel adott legyen – beleértve a jogszabályi feltételeket és a civil szervezetek kapacitását is.

A pazarlás elleni küzdelemmel a Tesco célja az is, hogy működésének környezetterhelését mérsékelje. Ugyanezt a célt szolgálja az év elején bejelentett vállalása is, amely szerint 2020 végére eltávolítja saját márkás termékeinek csomagolásából a nehezen újrahasznosítható anyagokat, valamint hogy saját márkás termékei csomagolását 2025-re 100%-ban újrahasznosíthatóvá teszi.

Neked ajánljuk
Kölcsönzéssel a körkörös gazdaság felé A plázában járva is tanulhatunk a plasztikról Levegő kontra gazdaság – a szmog győzhet Kínában? Magyarországnak is hasznos lesz az új uniós növény-egészségügyi szabályozás Az épületek jelenthetik a globális klímaharc egyik kulcsát
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam