2019. december 14., Szilárda
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Sorsfordító változás a világ egyik legismertebb sörénél

Változtat a Guinnesst gyártó óriáscég, a Diageo, a sör csomagolásán. A környezet védelme érdekében a híres ír sör dobozos, négyes kiszerelésénél elhagyja az úgynevezett multipackot összefogó műanyag fóliát.

Összesen 16 millió fontot (kb. 6 milliárd forint) költ arra a Diageo, hogy megszabadítsa söreit a dobozokat összefogó műanyag fóliától. A Guinness mellett a Harp, a Rockshore és a Smitwick's söröknél is életbe lépteti a cég ezt a változást.

A műanyagot már ez év augusztusától 100 százalékban újrahasznosítható, illetve biológiailag lebomló anyagokból készülő kartoncsomagolás váltja Írországban.

Ezt követően az új csomagolási megoldásokat az Egyesült Királyságra, majd a világ többi részére is kiterjeszti a nagyvállalat – írja a BBC alapján az Origo.

Nem a Diageo az első, amely úgy döntött, jelentős erőfeszítéseket tesz a környezet védelme érdekében. Tavaly a dán Carlsberg jelentette be, hogy a dobozos söröket a jövőben környezetbarát ragasztógyurma fogja majd össze a műanyag gyűrű helyett, és a Nestlé is számos intézkedést bevezetett a környezetterhelő anyagok visszaszorítása érdekében.

Számos környezetvédelmi szervezet üdvözölte a cég bejelentését, ám emlékeztettek arra: a kartonra váltással viszont potenciálisan az erdőirtás fokozódásához járul majd hozzá így.

Neked ajánljuk
Már a magyar befektetők pénze is fialhat környezettudatosan Nem csak a nagyvállalatok engedhetik meg maguknak a fenntarthatóságot Műanyag-újrahasznosító céget vásárolt a MOL Tízezer tonna hulladékot és uszadékfát emeltek ki a Tiszából a kiskörei vízlépcsőnél Elismerés a zöldülésre törekvő vállalatoknak
Tovább a forrásra: origo.hu
Vissza
Hírfolyam