2019. május 20., Bernát, Felícia
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A felelőtlen vásárlók vagy a közömbös nagyvállalatok tehetnek mindenről?

A fenntartható gazdaság megteremtéséhez a tudatos fogyasztók kitartása és az elköteleződő vállalatok lelkesedése is kevés lesz a változást építő tettre kész alkalmazottak nélkül.

Egyre több nagyvállalat tesz hitet a megújuló energia, az újrahasznosítható csomagolóanyagok használata és a társadalmilag is felelős működési elvek alkalmazása mellett – a klímaváltozás árnyékában egyre nagyobb elvárásokkal élő fogyasztók pedig lelkesen helyeselnek.

Csakhogy az összeesküvés-elméletek rajongóinak elképzeléseivel szemben a fogadkozó vállalatok nem „szörnyetegek”, amelyeket egyetlen, önző akarat vezérel:  összetett szervezetek, amelyek a különböző pozíciókat betöltő alkalmazottak bonyolult együttműködése révén funkcionálnak. Éppen ez a széttagoltság, a különböző osztályok bonyolult hierarchiája teszi nehézkessé a fenntarthatósági célok megvalósítását – derül ki a sustainablebrands.com írásából.

A helyzetből az jelenthetne kiutat, ha a munkahelyekre elkezdenénk közösségként tekinteni – így a munkavállaló is megszűnne pusztán egy pozíció, egy szerep betöltője lenni, egyénként pedig megnyílna számára a lehetőség, hogy a fenntarthatóság értékeivel a munkahelyén is azonosulni tudjon

– ezt mutatják a társadalmi felelősségvállalásra szakosodott Forster tanácsadó cég tapasztalatai. A közösségi szemlélet emellett azt is biztosíthatná, hogy a hagyományos szervezeti ellentétek, amelyek sokszor a különböző részlegek, osztályok közötti érdekkülönbségekből fakadnak, ne váljanak a fenntarthatósággal kapcsolatban kitűzött célok kerékkötőivé, és újfajta együttműködések jelenjenek meg.

Közösen, elkötelezetten...  Fotó: shutterstock.com

Ahogy a társadalom tagjai, úgy egy vállalat dolgozói is egészen változatos módon viszonyulhatnak a klímaváltozás, a fenntarthatóság kérdéseihez. Megtalálhatjuk köztük úgy a lelkes éllovasokat, mint a hírvivőket, a komoly érveket igénylő szkeptikusokat, a csak saját tapasztalatok árán, de meggyőzhetőket és az örök kétkedőket is.

Ahhoz, hogy egy vállalat valóban elinduljon a fenntarthatóság rögös útján, nemcsak a termékeihez, a környezethez, de az emberekkel kapcsolatban is nagy szakértelemre lesz szüksége.

Ez is jusson eszünkbe, amikor fogyasztókként becsapva érezzük magunkat türelmetlenül várva a hangzatos zöldkampányokban megfogalmazott ígéretek beteljesülését.

Neked ajánljuk
A P&G újabb lépést tett a fenntarthatóság felé A fenntartható kakaóval a Mondelēz-re (és ránk is) édesebb jövő vár Csökkenti a műanyagok felhasználását a P&G MNB: hasznos beavatkozás a népegészségügyi termékadó Az Exxonnak 1982-ben papírja volt a klímaváltozásról
Tovább a forrásra: sustainablebrands.com
Vissza
Hírfolyam