2019. október 18., Lukács
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A tudatosság ideje eljött, a diszkontáruházak ideje lejárt?

Németországban a vásárlói szokások átalakulása nem kedvez az olcsó, ám csak szűk választékot biztosító üzletláncoknak.

Az elmúlt pár évtized arról szólt, hogy a hiper- és szupermarketeket a diszkontok (nálunk az Aldi, a Lidl és a Penny Market) alaposan lekörözték, most azonban fordul a kocka – írja a G7.

A diszkontok nagy sikere alapvetően annak köszönhető, hogy csak egy jól meghatározott, de korlátos áruválasztékot tartanak, amelyet minél jobb ár-érték arányban próbálnak kínálni.

A német felmérések azonban most azt mutatják, hogy az ottani vásárlók sokkal kevésbé árérzékenyek, vagyis sokkal kevésbé hatja meg őket a kiváló ár-érték arány. Inkább vesznek egy életében boldogan tartott csirkét 10 euróért, mint egy ketrecben neveltet háromért.

Ahol még csak a pénztárca döntött Fotó: Mike Mozart/flickr.com

A vásárlók számára olyan fontos szempont lett, hogy a termékek fenntartható gazdasági tevékenységből származzanak, hogy ezért hajlandóak mélyebben a zsebükbe nyúlni. Az Aldi és a Lidl két legfőbb versenytársa így a Rewe és az Edeka szupermarketlánc lett, amely nagyobb alapterületen, nagyobb áruválasztékkal ezt az igényt ki tudja elégíteni.

Eközben a diszkontok sem ülnek karba tett kézzel: eurómilliárdokat költenek a megújulásukra. A boltokból kezdenek eltűnni a polcként működő egyszerű raklapok, modernizálják a belső tereket, a kínálatban pedig ugrásszerűen nő a bio- és organikus termékek száma.

Neked ajánljuk
Tovább zöldíti csomagolásait az Unilever Reflektorfényben a közösségi befektetések 130 bank kötelezte el magát a klímavédelem mellett Magyar okospoháré lehet a műanyagtakarékos jövő Ekkora hajó még nem ment át ezen a csatornán – videó
Tovább a forrásra: g7.hu
Vissza
Hírfolyam