2019. augusztus 24., Bertalan
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Megvalósulóban az észszerű csomagolásokról szóló álom

Az Egyesült Államokban két hete debütált a Loop, a magyar származású üzletember, Tom Szaky ötletére épülő modell, amely a visszaváltható samponos flakon és a többször használatos jégkrémes doboz utópisztikus világába repíthet bennünket.

Nem egyszerű megfelelni a csomagolással kapcsolatos vásárlói igényeknek. Egyre több embernek fontos a környezettudatosság, azonban a terjedő városi életmód általában több egyszer használatos műanyag csomagolással jár együtt – írja a Bloomberg nyomán a G7.

A Loop erre kínál megoldást, amely a szódás szifonok tekintetében nálunk is évtizedek óta működő rendszerhez hasonló elven kínál többször használható csomagolásokat.

A szállítást nem Tom Szaky vállalkozása végzi, hanem a UPS nevű futárcég, az ügyfelek szempontjából ingyen. A vásárlónak a csomagolás típusától függő mértékű kauciót kell fizetnie, így a rendszer mindkét oldalt, a vásárlót és gyártót is az eszközök megóvására sarkallja.

Forrás: Tom Szaky/facebook.com

A Loopot 10 millió dollárból elindító, újrahasznosításban utazó TerraCycle alapítója, a magyar származású Tom Szaky szerint ezzel a rendszerrel biztosítható, hogy ezek a csomagolások akár száz újrafelhasználáson is keresztülmenjenek.

A Loop jelenleg tesztüzemben működik, de már most olyan világmárkák csatlakoztak a kezdeményezéshez, mint a Procter&Gamble, a Nestlé vagy az Unilever. 

Fotó: Loop/facebook.com
Neked ajánljuk
Méghogy a fogyasztói tudatosság hatástalan! Ennek az üzleti modellnek bérelt helye van egy fenntartható világban Egyre nagyobb a nyomás a cégvezetőkön A Camponában mindenkit vár Helen könyvtára Németország után Norvégia is felfüggesztette az erdővédelmi segélyek folyósítását Brazíliának
Tovább a forrásra: g7.hu
Vissza
Hírfolyam