2019. november 15., Albert, Lipót
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ha az észérvek nem hatnak...

Egy kanadai bolt sajátos eszközt választott, hogy kuncsaftjait eltérítse az egyszer használatos műanyag szatyrok vásárlásától.

Ha a tengeri állatok szenvedése vagy a táplálékláncba jutó szennyeződések nem szolgáltatnak elég indokot a vásárlói magatartás átalakítására, új eszközökhöz kell folyamodni – jutott a logikus következtetésre egy kanadai élelmiszerbolt tulajdonosa a Guardian beszámolója szerint.

Mivel kevés erőteljesebb emberi érzelem létezik, mint a szégyen, adta magát a megoldás: 

a reklámszatyrokra kínos vagy éppen pikáns, de semmiképp sem nagy nyilvánosság előtt hirdetett élethelyzetekre utaló feliratok kerültek.

Szemölcskenőcs-kiárusítást hirdet a felirat az East West Market legvisszafogottabb reklámszatyrán Fotó: East West Market/facebook.com

Senkit sem szerettünk volna megalázni, ugyanakkor elgondolkoztatni annál inkább – fejtette ki a bolt tulajdonosa a Guardiennek. Az emberek nem szeretik, amikor megmondják nekik, mit tegyenek.

A vicces szatyrok ugyanakkor figyelemfelkeltőek, és egy kis magyarázkodás után jó apropót adhatnak a műanyaggal kapcsolatos problémákról szóló komoly beszélgetésekre.

Azonban a kampány nem várt következményekkel is járt: sokan gyűjteni kezdték a bolt sajátos szatyrait, így az ígéretes ötlet mégsem tűnik igazán alkalmasnak arra, hogy a feledékeny vásárlók miatt keletkező hulladéklavinát feltartóztassa.

Neked ajánljuk
Fenntartható logisztikai platform alakult Magyarországon Egy ásványvizes cég is lehet zöld? Két éven belül megpecsételődhet az amazonasi esőerdő sorsa – a legrosszabb forgatókönyv válhat valósággá Az alma a nyerő Vízhiány és tömeges migráció
Tovább a forrásra: theguardian.com
Vissza
Hírfolyam