A magyar vásárlók körében is kezd felkapott lenni a felelős divat
A magyarok érdeklődnek a fenntartható divat és hazai márkák iránt, de kevés információjuk van róluk – derül ki a GLAMI második Fashion (Re)search kutatásából. A legtöbben a környezetbarát anyagokat keresik.
A Fashion (Re)search második kutatásának eredményei alapján megállapítható, hogy a magyarok érdeklődnek a divatipar világa, vagyis annak környezetre gyakorolt hatása vagy a munkakörülmények iránt, de nincsen elegendő vagy biztos információjuk mindezekről (57%) – írja az mmonline.hu.
Ennek tükrében elmondható, hogy minél több aktuális és érdemleges információra, valamint megfelelő tájékoztatásra van szükség ahhoz, hogy a divatipar folyamatainak ismerete befolyással legyen a fogyasztói döntésre.
A kutatásban részt vett alanyok legnagyobb százaléka (62%) a fenntarthatósági faktorok közül a környezetbarát anyagokat veszi figyelembe vásárláskor. 20%-uk egyáltalán nem figyel oda a fenntarthatóságra, a környezetbarát gyártási folyamat és a divatcikkeket készítők munkakörülményei a magyar fogyasztók 7-11%-át foglalkoztatják.

Arra a kérdésre, hogy milyen kritériumoknak kell megfelelnie egy terméknek, hogy fenntarthatónak tekinthessük, a legtöbben az organikus, lebomló, újrahasznosítható anyagokat említették (55%), a gyártási folyamatot 49%, a megfelelő munkakörülményeket 27%, a tanúsítványokat 41% tartja fontosnak. Mindebből az látszik, hogy a magyarok nagy része csupán a felhasznált anyagok mentén értelmezi a fenntarthatóságot.