A Zara is a fenntarthatóság felé fordul
A Zara tulajdonosai bejelentették, hogy 2025-ig a kollekcióik 100%-ban fenntartható anyagból készülnek majd.
Az Inditex a harmadik legnagyobb ruhaipari vállalat a világon a Forbes idei felmérése alapján. A cég kijelentette, hogy az összes hozzájuk tartozó brand, tehát a Zara Home, a Massimo Dutti és a Pull&Bear esetében is követni fogják az irányvonalat – írja a Guardian alapján a Contextus.
2023-ig a felhasznált viszkózt is 100%-ban fenntarthatóvá teszik, és a vállalat nem csak a felhasznált alapanyagokat illetően tűzött ki nagyszabású célokat:
2025-re a Zara-központokat, gyárakat és üzleteket megújuló energiával fogják üzemeltetni, és nullára redukálják a hulladék-kibocsátást.
A vállalatcsoportot, amely Spanyolország leggazdagabb emberének, Amancio Ortegának a tulajdonában van, a leginkább fenntartható vállalkozások közé sorolta a Dow Jones 2016 és 2018 között. A vállalat bevétele az elmúlt évben 3%-ot emelkedett, ami bizonyítja, hogy a fenntarthatóság a profitra is jó hatással van.

2015 óta több mint 34 ezer tonna használt árut gyűjtöttek össze az üzletekben kihelyezett ruhagyűjtő tárolókban, Spanyolországban, Pekingben és Sanghajban pedig eredményesen működik a vásárlók otthonából történő használtruha-elszállítás. A szolgáltatás bevezetését Londonban, Párizsban és New Yorkban is tervezik.
A vállalat szorosan együttműködik a Vöröskereszttel a használt termékek újraelosztásában, illetve részt vesz olyan technológiai kutatásokban is, amelyek a textilek újrahasznosítását célozzák.