2019. október 15., Teréz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Méghogy a fogyasztói tudatosság hatástalan!

Drasztikus lépésre szánhatja rá magát az Unilever: a vállalat ugyanis a jövőben megszabadulna azoktól a márkáitól, amelyek nem fenntartható módon működnek, illetve nincs társadalmi vagy környezetvédelmi szempontból hasznosnak tekintett céljuk. 

Már nem elég, hogy a hétköznapi fogyasztási cikkek gyártói azt ígérjék, egy új mosószertől fehérebb lesz a póló, ragyogóbb fényű a haj, mert a vásárlók olyan márkák termékeit szeretnék megvásárolni, amelyek rendelkeznek valamilyen mögöttes célkitűzéssel – nyilatkozta a Guardiennek Alan Jope vezérigazgató.

Az Unilevernél felgyorsultak azok a törekvések, amelyek több mint 400 márkájuk fenntartható modell szerinti átalakítását célozzák.

Az érintett brandek között van a briteknél nagyon népszerű Marmite, de például a Magyarországon kedvelt Magnum is.

Számos Unileverhez tartozó márka már megtalálta a módját annak, hogy a társadalom vagy éppen a környezet ügyét is előrevigye Fotó: Unilever/facebook.com

Alan Jope elmondta: ugyan nem szabnak szigorú ütemtervet, de

a jövőben akár a legjövedelmezőbb termékeiktől vagy akár egész termékkategóriáktól is megválnak, ha ezt a feltételt nem sikerül teljesíteniük.

A vállalat saját bevallása szerint jelenleg 28 nagy márkával rendelkezik – például a Dove, a Hellmann's és a Sunsilk, amelyeknél teljesültek a fenntarthatósági célok, és ezek sokkal gyorsabb ütemben nőnek, mint a többi márka. Ezek adták a csoport tavalyi évben elért, 51 milliárd eurós bevételének (kb. 16 ezer milliárd forint) több mint felét.

Az Unilever azt is közölte, vizsgálják, milyen módon tudnának megoldást találni az egyszer használatos műanyagok problémájára, például a Cif márkanév alatti tisztítószerek utántöltésére – írja a guardian nyomán az Origo.

Neked ajánljuk
Új védjegyek tanúsítják a termékek kiválóságát és környezetbarát tulajdonságait Két számjegyű hozam, zölden Tovább zöldíti csomagolásait az Unilever Ismét díjat kapott a magyar napelemes tetőcserép Ha a szívószálról lemondani nem akaródzik, válassza műanyag helyett a makarónit!
Tovább a forrásra: origo.hu
Vissza
Hírfolyam