2019. november 18., Jenő
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Egyre csak nő a csomagolási ipar

Hiába egyre látványosabb a csomagolásellenes (leginkább a műanyag ellen irányuló) felzúdulás a fejlett világban, a valóságban a csomagolási ipar egyre csak nő, és a közeljövőben is erre lehet számítani a McKinsey tanácsadó cég friss jelentése szerint, amelyet a Fast Company szemlézett. 

A csomagolási ipar jelenleg egy 900 milliárd dolláros ágazat, ez nagyjából a cipőipar méretének a felével megegyező érték – olvasható a cikkben. A McKinsey elemzése szerint a szektor évi 3,1 százalékos növekedési görbén van 2022-ig, a növekmény 70 százaléka a fejlődő piacokról származik majd. Észak-Amerika csak 1,2 százalékos éves növekedést produkál, Kína és India viszont 5,2, illetve 5,8 százalékkal fogyaszt majd több csomagolást évente, mert ezekben az országokban rohamtempóban bővül a kiskereskedelem. 

Annak ellenére, hogy növekszik az arról való tudás, hogy a műanyaghulladék mennyi kárt okoz a környezetnek, a McKinsey szerint az emberek nem igazán szeretnének többet fizetni a fenntarthatóbb csomagolásért.

Fotó: Flickr.com/Carissa Deming

Ezért aztán, ha a cégek versenyképesek akarnak maradni, miközben a környezetet is kevésbé terhelik, akkor költséghatékony módszereket kell kidolgozniuk az ökotudatos csomagolásra – ami nem egyszerű feladat. Ennek része az újrahasznosított anyagokból készülő csomagolás, de azért ez a megoldás sem tekinthető elégségesnek, nem fogja jelentős mértékben csökkenteni a csomagolási hulladékot. 

A tanácsadó cég azt is kimutatta, hogy a fogyasztók a környezetbarátság mellett azt is elvárnák, hogy egyre kényelmesebb, praktikusabb csomagolásban, kiszerelésben legyenek kaphatók a termékek. Ez a két szempont néhol összeütközésbe kerül egymással, az ételek piacán például az előrejelzések szerint 2017 és 2022 között 20,5 százalékkal nő globálisan az előre elkészített meleg ételek iránti kereslet, ami tovább fűti a csomagolási ipart.

Összegzésként elmondható, hogy mivel az emberek maguktól valószínűleg nem fognak tömegével többet fizetni a környezetkímélő csomagolásban kapható termékekért,

a piac nem fog érdemi változást végrehajtani ezen a téren, ha nincs valamilyen szabályozói kényszer.

A csomagolásmentességgel kapcsolatos kezdeményezésekről az Élő Bolygónk is több alkalommal beszámolt, a műanyagmentes július kihívás eredményeiről például itt olvashat

Neked ajánljuk
Budapesti konferencia a fenntarthatóságról A vászonszatyrokkal a környezetért és a társadalmi felzárkóztatásért Applikáció a városi emissziócsökkentés szolgálatában Új élet meglévő daraboknak, hulladék nélküli szabás vagy éppen slow fashion? A kozmetikumok a felesleges csomagolás bajnokai
Tovább a forrásra: index.hu
Vissza
Hírfolyam