2019. október 16., Gál
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Nem elég zöldnek látszani

Világszerte egyre jobban aggódnak a vállalatvezetők a klímaváltozás kockázatai
miatt. Itthon is fokozódik az érdeklődés, de a vállalati és a fogyasztói oldalon is bőven akad még tennivaló.

A KPMG nemrég megjelent globális vezérigazgatói körképe szerint míg 2018-ban a cégvezetők a növekedésre nézve csak a negyedik legnagyobb fenyegetésként értékelték az ökológiai folyamatokat, idén már ezt tartják a legkomolyabb veszélynek – derül ki Adorján Viktor Kreatívon megjelent összefoglaló írásából.

Bár fontos, hogy egy cég az autóflotta helyett biciklizésre ösztönözze a vezetőit, és zöldfelületeket létesítsen az irodaházakban,

a környezettudatos üzem kevésbé ismert oldala az, hogy a vállalat a fő tevékenysége révén hozzájárul-e a környezet megóvásához.

– szögezte le Pászka Petra, a MagNet Közösségi Bank marketingvezetője. Az úgynevezett értékalapú bankok – 54 ilyen működik világszerte – azt tekintik a legfontosabbnak, hogy az emberek tudatában legyenek annak, mi történik a pénzükkel, sőt, befolyással legyenek arra, hogy a bankjuk mit hitelez.

Van, ahol a zöldítés nem csak mellékes teljesítmény Fotó: shutterstock.com

A MagNet Bank többek között napelemparkot, elektromos mobilitást, alternatív iskolákat, biogazdaságokat finanszíroz – összegezte a szakértő, hangsúlyozva, hogy

ez a szemlélet eltér a vállalatok társadalmi felelősségvállalás-programjainak többségétől, mert itt a fő profil és a támogatott ügyek nem különülnek el egymástól. 

„Én abban bízom, hogy a fogyasztók lesznek, akik kikényszerítik majd azt a fajta felelősebb működést, ami korunkban elvárható. Abban nem vagyok derűlátó, hogy a hétköznapi fogyasztók rövid távon mennyire tudnak majd különbséget tenni hiteles, fenntartható működés és a greenwashing között” – fogalmazott a jelen helyzet visszásságait értékelve Pászka Petra.

„Előbb-utóbb meg fog érni a társadalom, de rövid távon biztosan lesznek olyan nyertesei is ennek az ügynek, akik óriási nagy büdzsével tudják megtámogatni azt a fajta zöldkommunikációt, ami mögött nincs tartalom. Hosszabb távon azonban azt gondolom, hogy általános nívóemelkedés jöhet.”

Nem minden zöld, ami annak akar látszani Fotó: shutterstock.com

Létezik, és gyorsan erősödik a vállalkozásokon egy klímatudatossági kényszer, mert a fogyasztók egyre nagyobb csoportjai kötelezik el magukat olyan cégek mellett, amelyek bár nem kínálnak jobb, olcsóbb, kényelmesebb megoldást egy adott fogyasztói igény kielégítésére, mint a versenytársaik, de amit nyújtanak, azt környezettudatos eljárásokkal valósítják meg – szögezte le Kovács Csaba, a KPMG energetikai tanácsadásért felelős partnere:

„ahol a keresleti oldal tudatossága sem kényszeríti klímatudatos megoldásra a cégeket, ott felértékelődik az állam és a szabályozás szerepe.” 

Neked ajánljuk
Új védjegyek tanúsítják a termékek kiválóságát és környezetbarát tulajdonságait Két számjegyű hozam, zölden Tovább zöldíti csomagolásait az Unilever Az élelmiszerek 14 százaléka elvész, még mielőtt a boltba jutna Ennek a banknak a tetején is gyümölcsöző gazdaság működik
Tovább a forrásra: kreativ.hu
Vissza
Hírfolyam