2019. december 14., Szilárda
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Globálisan zöldáramra állt át az Unilever

A vállalat bejelentette: gyárai, irodái, kutató-fejlesztő létesítményei, adatközpontjai, raktárai és disztribúciós központjai a világ mind az öt kontinensén immár kizárólag megújuló forrásból származó hálózati villamos energiát használnak.

A megvalósított intézkedések eredményeként a vállalat teljes energiafelhasználása 28 százalékkal csökkent, az egy tonna késztermékre jutó CO2-kibocsátás 2008 óta a felére esett vissza, illetve számos telephelyen megkezdődött a napenergia áramtermelési célú hasznosítása – derül ki a vállalat közleményéből.

Ahol lehetséges volt, a megújuló forrásból származó villamos áram használatára történő átállást a helyi megújulóenergia-piac fejlődésének támogatásával érte el az Unilever, így a villamosenergia-szükségletének immár 38 százalékát szerzi be hosszú távú villamosenergia-vásárlási szerződések keretében, zöldtarifák alkalmazása mellett. Ahol ez nem volt megvalósítható, ott az Unilever megújulóenergia-tanúsítvánnyal rendelkező forrásból vásárol áramot.

„A klímavészhelyzet az egyik legsürgetőbb kihívás, amivel szembenézünk. Csapatunk keményen dolgozott azon, hogy tető alá hozza a megújulóenergia-szerződéseket telephelyeink számára mind az öt kontinensen, még közelebb hozva a 100 százalékig megújuló energiára való áttérés megvalósítását”

– fogalmazott Marc Engel, az Unilever beszerzési igazgatója. Hozzátette, bízik benne, hogy bejelentésük segít bizonyítani, „lehetséges küzdeni a klímaváltozási krízis ellen, és a globális felmelegedést 1,5 Celsius-fokon belül tartani. A megújulók igenis járható utat jelentenek”.

Fotó: Kenueone/Wikimedia Commons

A vállalat hétfői bejelentése azt megelőzően érkezett, hogy az Unilever részt vesz a New York-i Klímahét megnyitóünnepségén és az ENSZ főtitkára által szervezett, Climate Action Summit elnevezésű éghajlatváltozási csúcstalálkozón is, ahol – a párizsi klímamegállapodással összhangban – számos kormányzati és vállalati vezetővel együtt hívják fel a figyelmet a globális átlaghőmérséklet-emelkedés 1,5 Celsius-fokos korlátozásának fontosságára.

Az Unilever 2010-től egy új szemléletre és három pillérre épülő, hosszú távú fenntarthatósági terv megvalósításába kezdett.

Neked ajánljuk
Már a magyar befektetők pénze is fialhat környezettudatosan Nem csak a nagyvállalatok engedhetik meg maguknak a fenntarthatóságot Műanyag-újrahasznosító céget vásárolt a MOL Videón Alaszka fél évszázados jégolvadása Nem csak karácsonykor kellene halat ennünk
Forrás: Élő Bolygónk
Vissza
Hírfolyam