2020. szeptember 28., Vencel
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Ismét a a Coca-Cola HBC Európa legfenntarthatóbb üdítőital-gyártója

A 2019 Dow Jones Fenntarthatósági Index – a vállalatok fenntarthatósági teljesítményét mérő legfontosabb, globális mutató – alapján Európában a Coca-Cola HBC áll az élen az üdítőital-gyártók ranglistáján.

Ez már a hatodik alkalom az elmúlt hét évben, hogy a Coca-Cola palackozója lett az első az európai fenntarthatósági rangsorban, ám az összesített, globális és európai rangsorban is a TOP 3 üdítőgyártó között szerepelt az elmúlt 9 évben – írja a Trade Magazin.

A vállalat összességében 90 pontot kapott: maximális pontszámot ért el 11 kategóriában, és további 9-ben mutatott fejlődést az elmúlt évben. Mindezek alapján idén a vállalat a második helyet szerezte meg a globális ranglistán. 2018-ban a következő fenntarthatósági intézkedések járultak hozzá a vállalat pontszámaihoz:

  • 2020-ra kitűzött szén-dioxid-kibocsátás-csökkentési céljaikat már mostanra sikerrel teljesítették, a 25 százalékos csökkenéssel 1,27 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást takarítottak meg.
  • A gyártásban, a palackozóhelyeiken a 2010. évi értékhez képest összességében 22 százalékkal csökkentették a vízfelhasználásukat.
  • A piacaikon újrafelhasznált elsődleges csomagolóanyagaik 45 százalékát gyűjtötték vissza.
  • 2018-ban 7,9 millió eurót költöttek a helyi közösségeket támogató programokra. Ennek több mint egyharmadát fordították a legfontosabb társadalmi felelősségvállalási programjukra, az #énjövőmre. Ez a program fiataloknak segít szert tenni a munkaerőpiacon keresett készségekre, képességekre.

Fotó: hu.coca-colahellenic.com

A vállalat 2018 szeptemberében hirdette meg 2025-ös fenntarthatósági céljait, amelyek hat fő területre koncentrálnak: a károsanyag-kibocsátás csökkentésére, a vízfelhasználás csökkentésére és a fenntartható vízgazdálkodásra, a Hulladékmentes Világ projektre, az alapanyagok fenntartható forrásból való beszerzésére, az egészséges táplálkozásra, valamint a munkatársak és közösségek jólétére. 

Neked ajánljuk
Nemzetközi zöld programot indít a Garnier Jelentős forrásokat mozgósít a fenntarthatóbb működés érdekében a Nespresso Te milyen fogyasztó vagy? A MÁV-nál sínen van a szemétgyűjtés Nem elégségesek az unió klímavédelmi erőfeszítései?
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam