2020. január 20., Fábián, Sebestyén
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Tudatosnak lenni trendi

A fogyasztók a vásárlások alkalmával is mind nagyobb jelentőséget tulajdonítanak ennek a szempontnak, és fenntartható termékekre és szolgáltatásokra váltanak. Ez a trend megállíthatatlanul terjed, és nem csak élelmiszer-vásárláskor figyelhető meg.

A Nielsen egy legutóbbi online felmérése szerint a fogyasztókat világszerte a levegő- és vízszennyezés foglalkoztatja leginkább. A felmérésből kiderül, hogy ökolábnyomuk redukálása érdekében globálisan a fogyasztók 73%-a biztosan vagy valószínűleg megváltoztatná a vásárlási döntéseit – számolt be a Trade Magazin.

Egyre több cég igyekszik válaszolni erre a kihívásra, ami sokszor a hatékonyságuk javulásával is jár: például azzal, hogy törekednek a gyártási folyamatokhoz kapcsolódó hulladék mennyiségének csökkentésére, ami beruházásokat igényel a kutatás és fejlesztés terén, és gyakran az ellátási láncok megújítását is magával hozza. 

Azonban az eredményességhez elengedhetetlen a fogyasztók valódi megértése, és nagy hangsúlyt kell fektetni arra, hogy a fenntarthatóság a márka alapjaiba épüljön be, és a gyártás valamennyi részfolyamatában érvényre jusson.

Ehhez a részlegek és csapatok közötti együttműködésre van szükség, a beszállítóktól a kategóriamenedzsereken át a marketingvezetőig. A hiteles és átlátható szemlélet fogja a márkákat hozzásegíteni ahhoz, hogy erőfeszítéseik láthatóvá váljanak és a fogyasztók hajlandóak legyenek vásárlással jutalmazni azokat.

Fotó: shutterstock.com

A Nielsen kutatásából világosan kiderül, hogy a fogyasztók hajlandóak többet fizetni azért, hogy az általuk látni kívánt változásokhoz hozzájárulhassanak. Vagyis érdemes a vállalatoknak ebben az irányban gondolkodni, és a fenntarthatóságra és környezetvédelemre fókuszálni értékesítési és marketingstratégiájuk megtervezésénél.

Neked ajánljuk
Davosban is aggódnak a környezeti problémák miatt Nem csak trendi, mindent átható trend a fenntarthatóság Zöld és emberközpontú gazdaság a cél Európában Ez a falfesték nem (csak) úgy zöld Malajzia sem lesz a világ szemétdombja
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam