Egy ásványvizes cég is lehet zöld?
A hazai ásványvízgyártás egyik legfontosabb szereplője, a lajosmizsei Magyarvíz Kft. olasz anyavállalata, a San Benedetto környezetvédelmi modelljét követve számos lépést tesz környezetünk védelméért.
Így például csökkentették PET-palackjaik súlyát, amivel idén 2017-hez képest 10-12 százalékkal kevesebb műanyagot használnak fel, ráadásul a palackok 10 százaléka újrafelhasznált alapanyagból készül. Ez az arány az ágazati vállalásokkal összhangban a következő 5 évben akár duplájára is növekedhet – írja a Trade Magazin.
De a vállalat más területen is igyekszik csökkenteni ökológiai lábnyomát:
Az ásványvízgyártáshoz szükséges energiát részben napelemek adják, a számítógép vezérelte automatikus palackozásnál szinte egyáltalán nincs a töltésből származó vízveszteség.
A Magyarvíz a vásárlókat is szeretné ösztönözni a környezettudatosságra, ehhez praktikus tanácsokkal látja el a fogyasztókat a honlapján, a Mizse palackokon és a Facebookon is, hiszen a szelektíven visszagyűjtött PET nem szemét, hanem alapanyag.

„Nagyon sok feladatunk van még, de úgy gondolom, hosszabb távon csak azok a vállalatok és brandek maradnak meg a piacon, amelyek szem előtt tartják a fenntartható fejlődést. Kutatások azt mutatják, hogy minden második vásárló hisz abban, hogy vásárlási döntésével pozitívan befolyásolhatja a Föld védelmét. Ezzel nyomást gyakorolnak a vállalatokra, előnyben részesítve azokat a márkákat, amelyek kisebb ökológiai lábnyomot hagynak maguk mögött” – fogalmazott Balog Zoltán, a Magyarvíz Kft. kereskedelmi vezetője.