2020. január 28., Karola, Károly
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A gyapjú is kaphat második esélyt

Vízszennyezés, hulladékhegyek és mindent elborító mikroszálak – a divatipar bűnlajstroma nemcsak az etikátlan foglalkoztatási szokások, de a környezeti ártalmak terén is meglehetősen hosszú. Az utóbbi években azonban a fogyasztói tudatosság növekedésével egyre több márka mozdul el a körforgásos termelés irányába.

A textilek újrahasznosítása nem csak az új alapanyagok előállításának megspórolása miatt környezetbarát megoldás, a gyorsan változó divat nyomában feltornyosuló szeméthegyekre is megoldást kínál. Ugyanakkor a körkörös termelésre törekvő kezdeményezések gyakran a könnyebben feldolgozható műszálakhoz nyúlnak, ami a mosáskor keletkező mikroműanyagok miatt meglehetősen problémás választás. Pedig más alapanyagok is kaphatnak új esélyt.

A Fjällräven új őszi–téli kollekcióját  újrahasznosított gyapjúból állították elő. 

A Re-Woolt a svéd márka olaszországi feldolgozóüzemében régebbi ruhákból vagy a gyártás során megmaradt többletgyapjúból – szín alapján szétválogatva és újrafonva – állítják elő, majd új ruhadarabokat készítenek belőlük.

A gyapjú és a Fjällräven Forrás: Fjällräven/youtube.com

„Amikor csak lehet, ragaszkodunk az újrahasznosításhoz – mondja Christiane Dolva, a Fjällräven újrahasznosítási részlegének vezetője. – Ennek oka, hogy a már feldolgozott anyagok alkalmazása energia- és erőforrás-kímélőbb, mint az új nyersanyag előállítása. A gyapjú lenyűgöző lehetőségeket rejt magában, sokoldalúan alkalmazható, ezért hatalmas pocsékolás lenne, ha nem gondoskodnánk az újrafelhasználásáról. A Re-Wool tökéletesen kiváltja a szűz gyapjút, hiszen maradéktalanul rendelkezik annak előnyös tulajdonságaival.”

Vagyis kiváló hőszabályozó és nedvességelvezető tulajdonságokkal rendelkezik, ezért melegen és szárazon tartja a ruha viselőjét. 

Neked ajánljuk
A klímaváltozás a pénzügyi szektort is felforgathatja Nem csak szavakban zöldül a Visa Japánban nem csak a cseresznyefa, a fenntartható dizájn is virágzik Kizöldül az amerikai PepsiCo Algapavilon hozta el a természet üzenetét Davosba
Tovább a forrásra: mmonline.hu
Vissza
Hírfolyam