2019. december 9., Natália
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A fogyasztók a körkörös gazdaság kerékkötői?

A kontinens számos országában halogatják a gyártók a fogyasztási cikkek csomagolásának átalakítását, mert az újrahasznosított műanyagok a közvélekedés szerint piszkosnak és egészségtelennek számítanak. A legnagyobb műanyagipari és fogyasztási cikkeket gyártó vállalatok azért gyűltek össze Bangkokban, hogy kiutat találjanak a fenntarthatatlan helyzetből.

Bár az újrahasznosított alapanyag alkalmazása a vállalatok számára gazdaságosabb megoldást jelentene, mint a szűz műanyag beszerzése, a fogyasztók bizalmának elvesztésétől tartva halogatják a lépést – derül ki az Eco Business összefoglalójából. 

A Plasticity címen megtartott konferencián a térség legnagyobb műanyag-újrahasznosítással foglalkozó társaságának képviselője hangsúlyozta, termékeiket nem tudják a régióban értékesíteni, mivel piszkosnak ítélik őket.

Bár a színétől eltekintve a másodlagos nyersanyag semmiben sem különbözik az újonnan előállított műanyagtól, utóbbit a fogyasztókat követve a gyártók is hajlamosak tisztábbnak és biztonságosabbnak tekinteni.

Elzárkóznak a kézenfekvő lehetőségtől Fotó: pxhere.com

Ennek a hozzáállásnak a megváltoztatásában nagy felelősségük lenne a fogyasztási cikkeket előállító cégeknek, hiszen ők számítanak a világ legnagyobb műanyagszennyezőinek – véli a műanyaggyártásban tevékenykedő Sentinel marketing- és értékesítési menedzsere, Jonathan F. Co.

Az egyik legnagyobb ilyen szennyező, a Coca-Cola valóban felvállalta a fogyasztói szemléletformáló szerepét, és a Fülöp-szigeteken rövidesen piacra lép egy kizárólag újrahasznosított műanyagból készülő palackba csomagolt ásványvízzel.

A termék bevezetését kísérő kampány célja a fogyasztók előítéleteinek legyőzése:

Forrás: Two People Studio/vimeo.com

A vállalatok jelentős része azonban egyelőre kivár, attól tartva, hogy ha elsőként lépnek, a versenytársaikat hozzák előnybe, és elvesztik vásárlóikat.

Neked ajánljuk
Műanyag-újrahasznosító céget vásárolt a MOL Feljövőben van a csomagolásmentes kereskedelem A szemétmentes Csomolungma távoli, de nem elérhetetlen cél A növekvő hőség árát mindenki megfizeti Összefogás a klímavédelemért: évente hatvan szénerőmű kibocsátását spórolják meg a vállalatok
Tovább a forrásra: eco-business.com
Vissza
Hírfolyam