2019. december 14., Szilárda
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Miért váljunk fenntartható vállalattá?

Becslések szerint a Fenntartható Fejlődési Célok (SDG) megvalósítása 12 ezer milliárd dollár értékű piaci lehetőség, és 380 millió új munkahelyet teremthet világszerte. A vállalatoknak már csak ezért is érdemes a fenntarthatóság útjára lépniük, nem beszélve a több oldalról jelentkező kényszerről.

Már zajlik a következő gazdasági forradalom, amely nem más, mint a fenntarthatósági forradalom. A következő években egyetlen cég sem kerülheti el, hogy elkezdjen átállni a fenntartható működésre – erről Hegyi Gábor, a Capital Communications ügyvezetője beszélt a X. Magyar Fenntarthatósági Csúcson tartott előadásában. Kiemelte, hogy 2018-ban már a globálisan kezelt pénzügyi eszközök több mint 40%-a fenntartható pénzügyi eszközökben volt, amit 34%-os növekedés a két évvel korábbihoz képest. Ez azt jelzi, hogy a befektetők már most úgy vélik, az egyes vállalatok vagy alkalmazkodnak, és fenntartható módon kezdenek működni, vagy hamarosan megszűnhetnek.

Hegyi Gábor és Juhász Árpád geológus a konferencián Fotó: Piac & Profit

Mindezt alátámasztja, hogy egyre több oldalról kényszerítik erre a cégeket. A vásárlók például egyre tudatosabban döntenek, mind többen vannak, akik nem vásárolnak olyan terméket, amely nem fenntartható módon működő vállalattól származik. A kormányok egyre nagyobb valószínűséggel hoznak olyan törvényeket, amelyek a zöld megoldásokat juttatják előnyhöz, a bankok pedig egyre nagyobb kockázatot látnak pl. hitelfolyósításkor a nem fenntartható módon működő cégek esetében.

Ma már biztosan nem elég, ha évente készül egy szépen kozmetikázott fenntarthatósági jelentés, kézzel fogható tevékenységre van szükség, amelyről hírt is kell adni a megfelelő formában. Hegyi Gábor röviden vázolta is, mire van szükség ahhoz, hogy egy cég átálljon a fenntartható működésre.

Első lépésként fel kell mérni a helyzetet, értékelni kell a jelenlegi stratégiát és gyakorlatot, majd meg kell határozni 3-4, a vállalat számára fontos Fenntartható Fejlődési Célt. Ezeket egyértelműen megfogalmazva be kell építeni a vállalati stratégiába, amelyet a részletes kidolgozás után el kell fogadni. Meg kell találni azokat az együttműködő partnereket, amelyek segítenek a célok elérésében, majd fel kell építeni a „fenntarthatósági sztorit”, vagyis azt, hogy pontosan mit fog magáról a cég kommunikálni. A termékek átmárkázása, a célok megvalósítása után intenzíven, akciókkal, eseményekkel kísérve el kell kezdeni az új típusú tevékenység, a termékek kommunikálását, majd végül mérni kell az elért hatást, amelyről szintén tájékoztatni kell a vásárlókat, a közvéleményt.

S hogy mit nyer mindezzel a cégünk? A többi között lojális fogyasztókat, népszerűbb márkát és termékeket, a költségek csökkenését, a jól képzett, a vállalat céljai iránt elkötelezett munkavállalók könnyebb megszerzését és megtartását, valamint a részvényesi érték növelését is.

Neked ajánljuk
A befektetők kényszeríthetik klímavédelemre a vonakodó vállalatokat Nem csak a nagyvállalatok engedhetik meg maguknak a fenntarthatóságot Forradalmi zöldségcsomagolással a műanyag és a pazarlás ellen Tízezer tonna hulladékot és uszadékfát emeltek ki a Tiszából a kiskörei vízlépcsőnél Elismerés a zöldülésre törekvő vállalatoknak
Forrás: Élő Bolygónk
Vissza
Hírfolyam