Mindenütt jó, de legjobb otthon...
2020. április 3., Buda, Richárd
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A technológia zöldítheti ki a divatipart?

Az ENSZ szerint a divatipar felel a globális szennyvízkibocsátás 20 százalékáért és a szén-dioxid-kibocsátás 10 százalékáért – ráadásul az ágazat minden évben félmillió tonna szintetikus mikroszállal szennyezi óceánjainkat.

A fogyasztók is egyre inkább látják, hogy a hatalmas mennyiségű olcsó ruházat előállítása milyen káros hatással van a környezetre, és sokan elkezdtek fenntarthatóbb szokásokra átváltani, például használt ruhákat vásárolni – írja a CNN Business nyomán az iotzona.hu.

„A divat nem más, mint nagy mennyiségű, de alacsony értékű hulladékfolyam. Sok van belőlük, de szinte semmit nem érnek”

– vázolta kritikus véleményét Mart Drake-Knight, egy brit startup társalapítója. A vállalkozás a megújuló energiák és a hulladék minimalizálását szolgáló technológia segítségével gyárt és hasznosít újra pólókat.

Akinek A felesleg fogalma ismeretlen

Drake-Knight szerint 5 pólóból 3 egy éven belül a szemétben köt ki. Ez nem csak a környezetnek kerül sokba: az ENSZ szerint a 2,4 billió dollárt érő iparág évente nagyjából 500 milliárd dollár veszteséget szenved, ami az újrahasznosítás hiányából, illetve a soha el nem adott ruhák kidobásából ered.

Ezt kerüli el a Teemill azáltal, hogy kizárólag konkrét megrendelésre, valós időben gyártja ruháit több tucat robotikus készülék és mesterséges intelligencia segítségével. 

Fotó: Teemill/facebook.com

Termékeik természetes alapanyagokból készülnek, szövetük újra és újra felhasználható.

láncba szedve

A fogyasztókat ma már nemcsak az érdekli, hogy a ruháik hol végzik, hanem az is, hogy azokat milyen munkakörülmények között gyártják, és honnan származnak.  Ennek hatására ma már vannak olyan márkák, amelyek a blokklánc-technológia segítségével követik nyomon az ellátási láncukat.

„A blokklánc kínálta átláthatóság az értékesítési láncokban segíti a résztvevőket, hiszen hangot kapnak ők is, és a felelősség alól senki nem bújhat ki”

– véli Martine Jarlgaard divattervező.

Fotó: shutterstock.com

Jött egy felhő...

Az olyan globális piacon, mint ami a divatiparágé – ahol rengeteg a beszállító és a viszonteladó –, nehéz a márkák számára teljesen átlátni saját értékesítési láncukat, és pontosan felmérni a környezetre gyakorolt hatásukat.

Ezen változtatna a Google Cloud és Stella McCartney ruhatervező összefogásában készülő eszköz, amely adatelemzés és gépi tanulás használatával segít a divatmárkáknak megbecsülni, hogy a különböző gyártási folyamataik mekkora hatással vannak a környezetre.

A fejlesztés számos különböző forrásból származó adatot és kulcsfontosságú elemeket vizsgál, mint például a talaj minősége, a vízfelhasználás, a megtermelt hulladék mennyisége és az üvegházhatású gázok kibocsátása.

Neked ajánljuk
Befektetések a változásba Egyre több vállalat lép a járvány leküzdéséért Vásároljuk és használjuk környezettudatosan a ruháinkat! Újabb érdekességek derültek ki a marsi vízről Az illegális szemetelőket nem fékezi meg a járvány
Tovább a forrásra: iotzona.hu
Vissza
Hírfolyam