2020. szeptember 28., Vencel
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A japán vállalat, amely négy évtizeddel mindenki előtt jár

A Mujinál már 1980-ban is az volt a kérdés: hogyan lehet mindent a lehető legegyszerűbben, legolcsóbban, leghasznosabban és legzöldebben csinálni?

Az üzletlánc 1980-ban 40 termékkel indult, mára minimum 7000 különböző terméknél járnak a fogkefétől a zoknin vagy az arcápolón át a bőröndig. Akárcsak az IKEA-nál, itt sincs egy olyan mindennapi tevékenység sem, amire ne lenne Muji-megoldás – tudjuk meg Balkányi Nóra Kreativ Online-on megjelent írásából.

Természetes, hasznos, szerény, felhasználóbarát, fenntartható, minimalista, egyszerű, univerzális.

A hívószavak, amik lehetnének akár egy most nyíló újlipótvárosi üzleté is, tőlünk keletre jóval korábban megjelentek.

Fotó: MUJI /Wikimedia Commons

„Japán rettenetesen kevés természeti kinccsel lett megáldva. Az ott élő emberek megtanulták, hogy egyedül semmire sem mennek, és azt is, hogy semmi sem mehet veszendőbe” – magyarázza Pálffy György, évtizedeken át Japánban élő építész, aki a Design Hét Werk Akadémia által szervezett beszélgetésén mutatta be a márkát.

„A pazarlás nélküli, lényeges dolgokra koncentráló életfilozófia náluk jóval hamarabb megjelent, mint nálunk.”

A Muji volt az egyik első ruhákkal foglalkozó cég, amelyik azt mondta: hogyha meguntad az ingünket, hozd vissza! Elkezdték összegyűjteni a használt vagy hibás ruhákat, befestették az összes anyagot a mindent megfogó indigókékre, kijavították a hibáikat, majd a megújított ruhákat visszarakták a polcokra.

Fotó: muji.com

Egy másik népszerű Muji-termék a szabálytalan spagetti. A spagettitésztákat általában szigorú szabályok szerint vágják hosszúkásra és egyenesre, a nem tökéletesen egyenes szálakat pedig kidobják. A Muji az ugyanolyan jó minőségű tésztából készült U alakú végeket felvásárolta, majd eladta.

Ha környezettudatos anyagra találnak, azt megpróbálják olcsón és nagy mennyiségben hasznosítani. Az anyag és az egyszerűsített gyártás mellett azonban – Japánban még úttörő módon – a minimalista csomagolást is szem előtt tartják.

Neked ajánljuk
Nemzetközi zöld programot indít a Garnier Jelentős forrásokat mozgósít a fenntarthatóbb működés érdekében a Nespresso Te milyen fogyasztó vagy? A húsevő növények negyedét kihalás fenyegeti Félredobott plasztikból is készülhet luxuskaróra
Tovább a forrásra: kreativ.hu
Vissza
Hírfolyam