2020. szeptember 24., Gellért, Mercédesz
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Mi teszi a felelős vállalatvezetőt?

„A fenntarthatóság szempontjainak érvényesüléséhez az érintetteket bevonó szemléletre van szükség, amelyben a vállalatok a vállalkozó szellemet a céltudatossággal ötvözve, másokkal együtt dolgoznak a működésüknek otthont adó környezet állapotának javításán” – mutatott rá a témát vizsgáló kutatás kapcsán Adrian Monck, a Világgazdasági Fórum ügyvezető igazgatója.

A Világgazdasági Fórum és az Accenture „Az új vezetői szemlélet nyomában” (Seeking New Leadership) című közös jelentésének elkészítéséhez több mint 20 ezer emberrel készítettek interjút, hogy megtudják: milyen tulajdonságokra és képességekre lesz szükségük a vállalatvezetőknek a következő évtized kihívásainak legyőzésére, a vállalatuk növekedésének gyorsítására és a pozitív társadalmi hatások elérésére.

A jelentés szerint egyre erősödő elvárás a vállalatokkal szemben, hogy a „nyereséges működésért” cserébe oldják meg a környezetvédelmi, társadalmi és gazdasági problémákat.

A megkérdezett fiatal vezetők 61%-a például úgy véli, hogy egy üzleti modellnek csak akkor van létjogosultsága, ha a nyereséges növekedés mellett pozitív társadalmi hatással is bír.

A vizsgálat szerint sok vállalatvezető viselkedése nem áll összhangban az érintettek elvárásaival, akik több érzelemmel és intuícióval rendelkező, küldetés- és céltudatos vezetőket látnának szívesen a szervezetek élén.

A tanulmány szerint a következő őt elem adja a felelős vállalatvezetés alapját:

  • Érdekeltek bevonása – Az általános bizalom és a pozitív hatás fenntartása úgy, hogy a vezetők a vállalat működésében érintett csoportok érdekeit szem előtt tartva hozzák meg döntéseiket, valamint ösztönözzék az olyan befogadó környezet kialakítását, amelyben mindenki a közösség részének érezheti magát és kifejezheti a véleményét. 
  • Érzelem és intuíció – Az elkötelezettség és a kreativitás elősegítése a vezetők empatikus és nyitott hozzáállásával. 
  • Küldetés és cél – A közös célok előmozdítása a fenntartható jólét közös jövőképének felvázolásával.
  • Technológia és innováció – Szervezeti és társadalmi értékteremtés az új technológiákhoz kapcsolódó felelős innovációval. 
  • Intellektus és felismerések – A sikerhez vezető új utak felfedezése és fejlesztése a folyamatos tanulás és tudásmegosztás révén.
Neked ajánljuk
Németország is zöldkötvényt bocsátott ki Ambiciózus fenntarthatósági programot indított a Tommy Hilfiger Jelentős forrásokat mozgósít a fenntarthatóbb működés érdekében a Nespresso Óvatosan a bambuszpoharakkal! 2000 nehéz helyzetbe került gyermek kapott segítséget
Tovább a forrásra: prim.hu
Vissza
Hírfolyam