2020. szeptember 21., Máté, Mirella
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Digitális életünk terjedelmes környezeti lábnyoma

Az elektromos kütyük annyira maguktól értetődőek a mindennapjainkban, hogy gondolni sem akarunk arra, hogy meg kellene válni tőlük, vagy kevesebbet kéne belőlük használni. 

Viszonylag keveset beszélünk arról, hogy a digitális eszközeinknek mekkora környezetszennyező hatása van, pedig egyre növekszik a hulladék mennyisége, és egyre több ilyen eszközt gyártunk, aminek az alapanyag-kitermelése sem túl környezetbarát – írja az Nrgreport.

Az Apple az az elektronikai cég, amely a legtöbb adatot osztja meg tevékenységének környezeti vonatkozásával kapcsolatban. Egy iPhone 11 károsanyag-kibocsátásának 80 százaléka a gyártásból jön, 17 százalék pedig abból, hogy a felhasználó tölti az eszközt (hároméves időtartamra számolva).

Ha 18 hónap után lecseréljük a készüléket, akkor az előállítás már 90 százaléka a károsanyag-kibocsátásnak.

Vagyis a károsanyag-kibocsátás nagy része nem az eszközök használatához, hanem a legyártásukhoz és a szállításukhoz kapcsolódik.

Fotó: pikrepo.com

A 83 stabil kémiai elemből 70 megtalálható egy okostelefonban. Ezek közül több ritkafémnek számít, amelyeket gyakran gyerekmunkások vagy erősen alulfizetett, kizsákmányolt felnőttek környezetkárosító eljárásokkal bányásznak.

Ennek ellenére a már legyártott készülékek mindössze 5 százaléka kerül újrahasznosításra, amivel nemcsak pocsékoljuk, de szennyezés forrásává is tesszük az alapanyagokat.

Az egész globális telefonhálózatot működtetni a mai megközelítőleg 7 millió mobiltelefonnal 200 millió tonna károsanyag-kibocsátással jár. Ez nagyjából a globális emisszió 4 százaléka. Persze a megoldás nem az, hogy holnaptól mindenki dobja ki az elektronikai eszközeit, sokkal inkább az, hogy ezeket a kibocsátásokat is számításba vesszük a klímatervekben. A meglévő eszközeinket pedig minél hosszabb élettartamban használjuk, és annak lejártával gondoskodunk újrahasznosításokról.

Neked ajánljuk
Csomagolási innovációkkal csökkenti környezeti lábnyomát a Coca-Cola Magyarország Újabb mérföldkőhöz érkezett a Google Zöld címkékkel igazítja útba a tudatos vásárlókat a dm Két fontos ok miatt is válasszunk hazait! Így teleltesd át az édesburgonyát
Tovább a forrásra: nrgreport.com
Vissza
Hírfolyam