Mindenütt jó, de legjobb otthon...
2020. április 8., Dénes
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Sok vállalatnak csak a szája nagy – a környezeti lábnyoma nem csökken

A környezetről és a jövőről való tudatos gondolkodás hangoztatása az utóbbi időben a nagyvállalati kommunikáció elengedhetetlen elemévé vált. A fenntarthatóság azonban sokszor tényleg csak a szavak szintjén jelenik meg, konkrét, számonkérhető lépésekre egyelőre nincs lefordítva.

2015-ben az ENSZ mind a 193 tagállama egyhangúlag elfogadott 17 egyetemleges célkitűzést (FFC) a fenntarthatóbb fejlődés és életmód megteremtése érdekében. Ezek között bőven találhatók olyanok, amelyekért a világ vállalatai nemcsak tehetnének, de aktív közreműködésük és támogatásuk nélkül gyakorlatilag elképzelhetetlen is a megvalósulásuk – írja az ITBusiness.hu.

A PwC évente vizsgálja, hogy a vállalkozások a fenntartható fejlődési célokat milyen mértékben építették be vállalatirányítási, üzleti stratégiai és jelentési gyakorlatukba. A tanácsadó cég megállapításai szerint

a vizsgált szervezetek általánosságban elismerik és hangoztatják is a célok fontosságát. Ugyanakkor azt már sokkal kevésbé látják át, hogy az átfogó célkitűzéseket miként tudnák lefordítani a mindennapok gyakorlatára.

A stratégiai célkitűzések konkrét intézkedési tervekre való lebontásának hiányát jelzi az is, hogy a felmérésben megkérdezett vállalatok alig 14 százalékának jelentése tartalmazta a 17 témakörhöz kapcsolódó 169 konkrét cél valamelyikét – amennyiben tartalmaztak ilyeneket, azok általában a munka világához vagy a környezetvédelemhez kapcsolódtak.

Mit tegyen egy vállalat, ha hozzá akar járulni a fenntartható fejlődési célokhoz? A PwC elemzői az alábbiakat javasolják:

  • Tedd relevánssá: kösd az üzleti stratégiát az FFC-khez, amelyek közül a számodra fontosakat illeszd be a vállalati igazgatási (governance) rendszerbe.
  • Ágyazd be a mindennapokba: a fontos FFC-k (vagy az azokból kiválasztott konkrét célok) mindig lebegjenek szemed előtt, amikor tervezed és irányítod az üzletet, a célok legyenek részei a döntéshozatali folyamatoknak.
  • Támogasd az innovációt: tekints a fenntarthatóságra az innováció optikáján keresztül. Indíts olyan projekteket, amelyek az üzleti célok mellett a fenntarthatóságot is támogatják.
  • Keresd az együttműködést: működj együtt a kormányzattal, az iparág többi szereplőjével vagy a kutatókkal, hogy pozitív hatást érj el.
  • Jutalmazd a sikert: ha a menedzsment kompenzációs csomagjában megjelennek a fenntarthatósági célok, könnyebb lesz elérni azokat.
Neked ajánljuk
Gördülékeny átállás: zöldáramra váltanak a Bridgestone-gyárak Bankkártyák környezetbarát csavarral Közösen biztatóbb vészforgatókönyvet írhatunk Így készíts a természet színeiben pompázó tojásokat Az alkalmazkodás új útjain
Tovább a forrásra: itbusiness.hu
Vissza
Hírfolyam