2020. szeptember 25., Eufrozina, Kende
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A divatiparban még mindig hódít az esztelen pazarlás és hulladékgyártás

Egy felszámolt amerikai Victoria’s Secret üzletből melltartók százai landoltak a szemétben.

Bár a Burberry alaposan megégette magát, amikor a márka presztízsének fenntartása érdekében nemes egyszerűséggel elfüstölte eladatlan árukészleteit, és a fogyasztói felháborodás hatására fel is hagyott a súlyosan pazarló és fenntarthatatlan gyakorlattal, a divatvilág bizonyos szereplői változatlanul folytatják a feleslegesen legyártott termékek megsemmisítésének gyakorlatát.

A Victoria’s Secret szóvivője megerősítette, hogy a leselejtezett fehérneműk az egyik coloradói üzletük felszámolásából származnak, amelyet éppen felszámoltak. A kidobott termékeik mind olyan mintadarabok voltak, amelyeket a vásárlók felpróbálhattak a próbafülkében. (Ugyanakkor feltehető, hogy ettől teljesen nem használódtak el, és moshatatlanná sem váltak.)

Érthető hát a kidobott fehérneműket felfedező helyi étteremtulajdonos felháborodása, aki rámutatott: „innen minden a szeméttelepre kerül. Akár oda is adhatták volna hajléktalanszállóknak vagy bántalmazott nőket befogadó otthonoknak. Úgy gondolom, ez borzasztó pazarlás”.

Fotó: Samantha Marx/Wikimedia Commons
Neked ajánljuk
Nemzetközi zöld programot indít a Garnier Csomagolási innovációkkal csökkenti környezeti lábnyomát a Coca-Cola Magyarország Zöld címkékkel igazítja útba a tudatos vásárlókat a dm Kreatív alkotások vécépapír-gurigából Kaliforniában 2035-től csak tisztán elektromos autókat lehetne forgalmazni
Tovább a forrásra: contextus.hu
Vissza
Hírfolyam