2020. december 1., Elza
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A fenntartható már kevés?

A környezet megóvásáért aktívan felelősséget vállaló cégek egyre többször alkalmazzák magukra a klímapozitív kifejezést.

A fenntarthatóság kétségkívül egyre gyakrabban merül fel a divattal kapcsolatban. Egy felmérés szerint több mint az emberek harmada váltotta le kedvenc márkáit újakra, amiket fenntarthatóbbnak vagy etikusabbnak tartanak. Ezzel párhuzamosan viszont több ruhát vásárlunk és dobunk ki, mint valaha – számolt be a nyomán a Noizz.

Emiatt tartja szükségesnek a klímapozitív kifejezés bevezetését a fenntartható helyett a Slow Factory Foundation nevű nonprofit szervezet. A Fast Company szerint ez a mozgalom

„pozitív hatást szeretne gyakorolni a környezetre, például a szén-dioxid kivonásával a légkörből, nem csak nullára csökkenteni a csatlakozó vállalatok szén-dioxid-kibocsátását”.

Céline Semaan, a Slow Factory Foundation vezetője szerint azért szükséges ez az új irány, mert a divatiparban a fenntarthatóság csak egy jól csengő kifejezés, ami általában megragad a marketingfogások szintjén, a cégek nem ásnak az ezzel kapcsolatos problémák gyökeréig.

Fotó: pickpik.com

A fenntartható működéssel azt ígérik a cégek, hogy kevésbé rosszak a környezetnek, a klímapozitív hozzáállás célja viszont olyasmit tenni, ami jó a bolygónak.

Dr. Ayana Elizabeth Johnson tengerbiológus szerint a klímapozitívság annak a megértését jelenti, hogy már a birtokában vagyunk a klímakatasztrófa visszafordításához szükséges megoldásoknak. 

Neked ajánljuk
Az MNB is kiemelten kezeli a fenntarthatóságot Konferencia a zöld reklámról Az egyszer használatos műanyag kivezetése nem csak a környezetnek, a vállalatoknak is fontos lehetőséget jelent Megtört a jég – A megújult tananyagokban kiemelt szerepet kapnak a digitális megoldások Indul a pályázat az egyszer használatos műanyagok helyettesítésére
Tovább a forrásra: noizz.hu
Vissza
Hírfolyam