2020. augusztus 4., Dominika, Domonkos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Északról indulhat világhódító útjára a fenntartható szépségipar

A 2006-ban, Lettországban alapított, „biztonságos”, „tiszta” szépséget hirdető és zöldszemlélet szerint működő Mádara termékei már több mint 30 országban megtalálhatóak. 

A szépségipar csak az elmúlt években kezdett el zöldülni, ám a változást inkább a vásárlók kényszerítették ki, mintsem a cégek léptek volna – állítja Lotte Tisenkopfa, a lett szépségmárka egyik alapítója és művészeti vezetője, akivel a márka vegán és állatkísérlet-mentes sminkkollekciójának magyarországi bemutatója kapcsán a hvg.hu készített interjút.

A skandináv szépségfelfogás kulcsszavai a magabiztosság és a bátorítás. Ezek az elvek alakítják a Mádara termékpalettáját is, amelyben a fenntartható, tiszta, minél kisebb lábnyomot hagyó szépségtermékek dominálnak.

A cég idén tudott olyan kozmetikai vonallal megjelenni, amelynél az organikus termékek már ugyanazt a minőséget, tartósságot és erőteljes színeket hozzák, mint professzionális, szintetikus társaik.

A tiszta, bio, csak természetes összetevőkből készült kozmetikumok iránti kereslet az elmúlt néhány évben világméretű trenddé duzzadt a szépségiparban. Lettország fontos szereplője lehet a változásnak, hiszen számtalan természeti kinccsel és gazdag növényvilággal rendelkezik, amelyek a Mádara kozmetikumok alapját is adják: ilyen például a rókagomba vagy a helyi fekete iszap is.

Fotó: Mádara Organic Skincare/facebook.com

Lotte Tisenkopfa-Iltnere a fenntartható szépségipar megteremtésében az egyik legnagyobb problémának a csomagolást tartja, hiszen egyre több terméktípust kínálnak a cégek, egyre több fázisból áll a szépségápolás, és egyre kisebb adagokban érkeznek a termékek – ami egyre több műanyaghulladékot jelent. A helyzetre az újrahasznosítható csomagolás, illetve a növényi alapú vagy éppen óceáni hulladékokból készülő tárolók hozhatnak megoldást. 

Tisenkopfa-Iltnere alapvetően hisz a fenntartható, ugyanakkor gazdaságos szépségipar lehetőségében, de amíg a cégek „10 terméket kínálnak, holott elég lenne 4 is, és az etikai aspektus teljességgel hiányzik”, nem igazán van miről beszélni. A valódi zöldülésre szerinte csak akkor lenne esély, ha az iparág szereplői anyagi kárát éreznék a fenntartható működés hiányának – tudjuk meg Dobos Emese interjújából.

Neked ajánljuk
A jelen sötét, de a jövő zöld lehet a bányászatban – és ezzel nem csak a Föld jár jól Hol tart a zöldülésben a HP? Egymillió munkahelyet teremtene a zöld átállás Nagy-Britanniában Ne hagyjuk elfolyni! Több mint hétmilliárd forintra pályázhatnak a zöld cégek
Tovább a forrásra: hvg.hu
Vissza
Hírfolyam