2020. szeptember 19., Vilhelmina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Újabb 25 tonna hulladékot spórol meg a SPAR

Fenntarthatósági stratégiájának köszönhetően a vállalat működése egyre kevesebb műanyaghulladék termelésével jár. Ezt most egyes saját márkás tejek kupakjainak, a tejfölök fedeleinek, illetve egyes zöldségek és gyümölcsök polisztirol- és plasztikcsomagolásának a mellőzésével, illetve a saját márkás SPAR étolaj flakonjának cseréjével még tovább csökkentik.

Az intézkedések által több mint 25 tonnával kevesebb műanyaghulladék keletkezik. A tevékeny környezettudatos szemlélet a SPAR papírfelhasználásában is megmutatkozik – számolt be a Marketing & Média Online.

A SPAR fenntarthatósági stratégiájának újabb fontos intézkedése, hogy idén a saját márkás, egyliteres S-Budget 1,5%-os és 2,8%-os UHT tejek csomagolásánál mellőzik a műanyag kupakot. A vállalat ezzel a környezetbarát intézkedéssel – az éves forgalom tekintetében – több mint 6,7 tonnával csökkenti a felhasznált műanyagmennyiséget. 

A vállalat azonban nemcsak a tejek, hanem a 450 grammos, 12%-os SPAR és 20%-os S-Budget tejfölök esetében is átállt a műanyag fedelek nélküli verziók forgalmazására 2020. március 1-jétől. Ezzel az intézkedéssel további, mintegy 8 tonnával csökkenti a műanyaghulladék mennyiségét éves szinten.

A kibontott tejtermékek minőségét a fogyasztók például az üzletekben megvásárolható, többször használatos szilikon zárófedelekkel őrizhetik meg Fotó: sparafenntarthatojovoert.hu

Emellett a SPAR számos zöldség és gyümölcs csomagolását cseréli környezetbarát változatra. Így például a 4 darabos paradicsom eddigi műanyag habtálcája helyett papír csónaktálcát alkalmaznak. Az áruházlánc ezzel egy év alatt akár 235 kilogramm polisztirolt is kiválthat.

További jelentős mennyiségű, éves szinten 7,2 tonnányi műanyagot fog megspórolni a vállalat például azzal, hogy egyliteres saját márkás SPAR étolaját súlycsökkentett, de a megszokott tartást biztosító palackokba tölti.

Az áruházlánc nemcsak a műanyagok, de a működéséhez és a vásárlók tájékoztatása során felhasznált papírt illetően is takarékos, alternatív megoldásokat alkalmaz. 

A hazai kiskereskedelmi gyakorlatban még ritka, hogy egy üzletcsoport az informatív reklámlapjait túlnyomórészt újrahasznosíthatott papírból állítja elő. A SPAR heti szórólapjai immár 75%-ban újrahasznosított papírból készülnek. A felhasznált papírtermékek az Európai Unió (EU) Ecolabel minősítésével rendelkeznek.

Neked ajánljuk
Németország is zöldkötvényt bocsátott ki Ambiciózus fenntarthatósági programot indított a Tommy Hilfiger Továbbra is a gazdaság zöldítésén dolgozik az MNB Pusztító viharok, súlyos áradások: gátat kell szabni a károsanyag-kibocsátásnak Gigantikus tetőkert épül Párizsban
Tovább a forrásra: mmonline.hu
Vissza
Hírfolyam