2020. november 26., Virág
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

Idén a szellemi tulajdon világnapja is a fenntarthatóságról szól

Világszerte huszadik alkalommal szervezték meg április 26-án a világnapot, amellyel az ENSZ Szellemi Tulajdon Világszervezete (WIPO) arra hívja fel a figyelmet, milyen fontos a világ fejlődéséhez hozzájáruló műszaki alkotók és művészek eredményeinek védelme. 

A WIPO ez évi üzenete: „Innováció a zöld jövőért”. A Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala (SZTNH) a világnap alkalmából kiadott közleményében hangsúlyozta, hogy az idei év egyik legnagyobb kihívását a szellemi tulajdon területén is a koronavírus elleni védekezés és a gazdaság újraindításának támogatása jelenti – írja a Hirado.hu.

A vírus elleni védőeszközök, gyógyszerek kifejlesztése nemcsak tudományos, hanem jogi kérdés is, hiszen az új termékeket és eljárásokat minél előbb oltalom alá kell helyezni.

Az SZTNH múlt évi eredményei ígéretes változást jeleztek. A 2018-as mélypontot követően minden oltalmi formára a korábbinál több nemzeti úton beérkezett bejelentés érkezett. A szellemi tulajdon védelme kapcsán felhívták a figyelmet a hamisítás elleni fellépésre is. A Hamisítás Elleni Nemzeti Testület (HENT) egyik fő célja a szellemitulajdon-jogok védelmének erősítése, ezáltal a hazai vállalkozások versenyképességének támogatása és az innováció előmozdítása.

A világnap kapcsán 2020-ban három híres magyar feltalálóra és egy világhírű magyar művészre emlékeznek. 220 évvel ezelőtt született a kiváló természettudós és feltaláló, Jedlik Ányos, 120 éve született a Nobel-díjas Gábor Dénes, míg a jelenlegi egészségügyi veszélyhelyzetben különös aktualitással bíró készítmény, az immunrendszert erősítő Béres-cseppek feltalálója, Béres József születésének 100. évfordulója van idén.

125 éve született Moholy-Nagy László magyar fotográfus, festőművész, ipari formatervező, a Bauhaus-iskola kiemelkedő tanára, kísérleti filmek egyik magyar úttörője.

Neked ajánljuk
Az MNB is kiemelten kezeli a fenntarthatóságot Konferencia a zöld reklámról Az egyszer használatos műanyag kivezetése nem csak a környezetnek, a vállalatoknak is fontos lehetőséget jelent A Porsche okkal bízhat a Taycan sikerében Ukrajnában is nagy sikerük van a napelemeknek
Tovább a forrásra: hirado.hu
Vissza
Hírfolyam