2020. szeptember 30., Jeromos
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A luxusmárkák is lépnek a fenntarthatóság felé

Környezetvédelmi okokból a jövőben nem jelentkezik szezonális kollekciókkal a Gucci és az Yves Saint Laurent.

Olaszország két vezető luxusdivatháza szakít a divatipar hagyományaival, és a jövőben nem jelentkezik évenkénti négyszeri szezonális kollekciójával a környezet védelme, a fenntarthatóbb jövő érdekében.

Alessandro Michele, a Gucci kreatív igazgatója az Instagramon írt hosszas bejegyzésében leszögezte:

a szezonális ruhák „divatjamúltak”, ezért mostantól évente két, „szezontól független” divatbemutatót rendeznek.

„A ruháknak hosszabb életűnek kell lenniük” – hívta fel a figyelmet. Szeptemberre, amikor a milánói divathéten hagyományosan bemutatják új kollekciójukat, a Gucci nem tervez divatbemutatót. A jövőben csak két, egy őszi és egy tavaszi kollekció lesz. „Két bemutatkozás évente több mint elegendő arra, hogy legyen idő kreatív gondolatokra, és időt adjunk egy ilyen rendszernek.”

Gucci-szalon a Beverly Hillsen. Fenntarthatóbban talán a járvány utáni  kilátásaik is rózsásabbak lesznek  Fotó: shutterstock.com

Az Yves Saint Laurent divatház, amely a Guccihoz hasonlóan a Kering francia luxusipari óriáskonszern tulajdonában van, már korábban felvetette, hogy felhagy a szezonális kollekciókkal. Múlt hónapban közölte, hogy „szabályozni fogja” a divatnaptárt „a jelenlegi körülmények és az azok által előidézett radikális változások tudatában”.

Neked ajánljuk
Németország is zöldkötvényt bocsátott ki Ambiciózus fenntarthatósági programot indított a Tommy Hilfiger Jelentős forrásokat mozgósít a fenntarthatóbb működés érdekében a Nespresso A járványügyi intézkedések betartásával, visszafogottan, de folytatódtak a klímasztrájkok A Body Shop bevásárol műanyaghulladékból
Forrás: MTI
Vissza
Hírfolyam