2020. szeptember 27., Adalbert
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A fiatalok mutathatnak kiutat a környezetromboló divat világából

A tömeggyártáson alapuló ruházati láncok üzleti modelljét a koronavírus-járvány alaposan megroppantotta, a Z generáció körében elterjedt vásárlási szokások általánossá válása azonban végképp véget vethet az uralmuknak.

A 18–24 éves korosztály tagjait követve egyre többen teszik magukévá a vásárolj kevesebbet, vásárolj tartósabbat alapvetését, a „megosztott gardróbra” építő üzleti modellek – a használt ruhák kereskedelme és cseréje vagy éppen a ruhabérlés – a társadalom széles rétegei számára válhatnak elfogadottá – írja a Guardian.

A Royal Society of Arts (RSA) felkérésére készült felmérés tanúsága szerint a karantén ideje alatt a válaszadók 28 százaléka nyilatkozott úgy, hogy hordott újrahasznosított ruhát, visel egyes darabokat a korábban megszokottnál többször, ugyanakkor a női válaszadók 35 százaléka tervezi, hogy a jövőben kevesebb ruhát vásárol majd.

Fotó: shutterstock.com

A társaság a kutatáshoz kapcsolódóan a kormányzatot a fenntartható divat támogatására, a gyártókat pedig a felelősebb működésre szólította fel, emellett sürgették a ruhák minőségével kapcsolatos szigorúbb szabványok és a körkörös megoldások bevezetését.

A járvány előtt a ruhavásárlás kétharmadát az üzletekben bonyolították le, a konformitás helyett az értékeikkel összhangban való vásárlást előtérbe helyező fiatalok jelentős része azonban már ekkor is alternatívákat keresett.

Az általuk látogatott online használtruha-kereskedések és bérleti megoldást kínáló szolgáltatók forgalma pedig a karantén alatt jelentősen megnövekedett.

A változás elkerülhetetlenségét mutatja az is, hogy a Brit Divattanács és az Amerikai Divattervezők Tanácsa nemrégiben egyaránt közleményben sürgette a szezonális kollekciók számának, a gyártott ruhák mennyiségének és az iparághoz kapcsolódó utazásoknak a visszaszorítását.

Neked ajánljuk
Németország is zöldkötvényt bocsátott ki Ambiciózus fenntarthatósági programot indított a Tommy Hilfiger Jelentős forrásokat mozgósít a fenntarthatóbb működés érdekében a Nespresso Nem elégségesek az unió klímavédelmi erőfeszítései? Távoli példa bizonyítja: egy jól megtervezett otthon a természettel és a lakók igényeivel is összhangban lehet
Tovább a forrásra: theguardian.com
Vissza
Hírfolyam