2020. október 27., Szabina
Gyengénlátóknak Nyomtatás E-mail Facebook Twitter RSS Időjárás

A rizsföldektől az állatbarát reklámokig – a Mars is figyel a környezetre

A világ egyik legnagyobb édesség-, élelmiszer- és kisállateledel-gyártója továbbra is elkötelezett amellett, hogy felgyorsítsa klímavédelmi lépéseit, és működése pozitívan hasson mind az emberekre, mind pedig a bolygónkra.

A vállalat június 5-én, a környezetvédelmi világnap apropójából összefoglalta és bemutatta széles körű fenntarthatósági tervének eddigi eredményeit, és egyben a terv jövőbeli céljaira is kitért.

  • Felelős rizstermesztés: Mivel a globális édesvíz 70%-át a mezőgazdaság használja fel, a megfelelő vízgazdálkodás elengedhetetlen az élelmiszer-termelés és a természetes ökoszisztémák egyensúlyának megteremtéséhez. A Sustainable Rice Platform segítségével, amelynek a Mars vezetőségi tagja, a termelők olyan technikákat tanulhatnak, amelyek segítik őket a vízhasználatuk 30%-os csökkentésében. A Mars jó ütemben halad ahhoz, hogy idén év végéig elérje a célját, és kizárólag ezektől a termelőktől szerezze be a rizst.
  • Megújuló energiák: Jelenleg a Mars teljes működésének több mint 50%-ához használ vagy vásárol megújuló áramot. Ausztriában, Belgiumban, Franciaországban, Litvániában, Mexikóban, Lengyelországban, Spanyolországban, az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban már 100%-ban megújuló árammal látja el működését és Ausztráliában is közelít ennek eléréséhez.
  • Kibocsátáscsökkentés: A vállalat eredeti célja az volt, hogy 2025 végéig 42%-os csökkenést érjen el a közvetlen működéshez kapcsolódó egységek (gyárak és irodák) üvegházgáz-kibocsátásában. Új vállalásuk értelmében a teljes ellátási láncra nézve (beleértve a termelőket és a beszállítókat) szeretnék 2025-ig 27%-kal csökkenteni üvegházgáz-kibocsátásukat.
  • Reklámokkal a kihalási hullán ellen: A Lion’s Share alapot az ENSZ Fejlesztési Programja hozta létre, hogy felhívja a figyelmet az élővilág sokféleségének megőrzésére. A kezdeményezés célja, hogy a hirdetők az állatokat felhasználó reklámok médiaköltségének bizonyos százalékát állatvédelmi projektekre fordítsák. A Mars a program egyik alapító tagja, egyben az első globális nagyvállalat, amelyik csatlakozott a kezdeményezéshez. 
Neked ajánljuk
Több 10 millió forintos beruházással csökkenti ökológiai lábnyomát Magyarország vezető higiéniaipapír-gyártója A klímaváltozás ugyan a közbeszédben háttérbe szorult, de kiváló befektetés maradt Lehet egy eldobható pelenka fenntartható? Újra Nyíregyházán Európa legnagyobb afrikai elefántja (képgalériával) Egyre inkább sújtja Afrikát az éghajlatváltozás
Tovább a forrásra: trademagazin.hu
Vissza
Hírfolyam